فرماندار لاهیجان گفت: در شهرستان لاهیجان در سال جاری خیرین بیش از 30 میلیارد ریال به آموزش و پرورش کمک می کنند که از ظرفیت های خوب این شهرستان به شمار می رود.

ندای گیلان:سید محمد احمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش افزود: در برنامه ششم توسعه کشور سه محور اقتصاد مقاومتی، شرکت های دانش بنیاد و مقاوم سازی فرهگ مورد تاکید قرار گرفته است که نقش آموزش پرورش در این سه محور بسیار مهم و اساسی دیده شده است و کمتر سازمانی وجود دارد که بتواند در همه این موارد نقش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه راهبردی ششم توسعه کشور که مافوق دولت ها نوشته شده است و هر دولتی روی کار بیاید باید آن را دنبال کند بر علم، فناوی و توسعه شرکت های دانش بنیاد و ایجاد تولید ثروت و مقاوم سازی فرهنگ تاکید شده است.

فرماندار لاهیجان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در کنار آموزش و پرورش در مقاوم سازی فرهنگ جامعه نقش اساسی دارد ولی در عین حال نمی توانیم نقش عملیاتی بودجه ای را در اسناد بالادستی در ارتقای آموزش و پرورش نادیده بگیریم.

این مقام مسئول از شورای آموزش و پرورش و از نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش به عنوان خانواده فرهنگیان نام برد و تصریح کرد: این خانواده ای پر جنب و جوش و فعال و بسیار تاثیرگذار در جامعه اسلامی است و باید به آن توجه شود.

احمدی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بتواند از ظرفیت های موجود در برگزاری کلاس های اوقات فراغت به درستی استفاده کند و با توجه به افزایش بالای سطح توقع مردم اقدامات پایه ای آموزش و پرورش ضعیف است و باید برای پاسخگویی این توقعات زیر ساخت های خانواده آموزش و پرورش قوی شود.

فرماندار لاهیجان عنوان کرد: آموزش و پرورش با پدیده بخش خصوصی مواجه است و ممکن است اتهاماتی به آن زده شود و زمانی می تواند رفع اتهام کند که به خانواده آموزش و پرورش توجه شود.

وی تاکید کرد: با این همه مشکلاتی که در آموزش و پرورش وجود دارد ولی کمترین مراجعات مردمی از آن قشر فرهنگیان است و کمترین تخلفات نیز در بخش آموزش و پرورش گزارش شده است.

نماینده دولت در لاهیجان به ظرفیت های خیرین مدرسه ساز شهرستان در جهت کمک به ارتقای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در شهرستان لاهیجان در سال جاری خیرین بیش از 30 میلیارد ریال به آموزش و پرورش کمک می کنند که از ظرفیت های خوب این شهرستان به شمار می رود و این خدمات بیشتر سرمایه ای است.