مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه یک میلیارد و 358 میلیون ریال توسط مردم نوع دوست گیلان جهت کمک به سیل زدگان جمع آوری و به حساب جمعیت هلال احمر واریز شد گفت:این میزان تنها مبالغی است که از طریق صندوق ها جمع آوری شده است.

به گزارش ندای گیلان،مهدی ولی پور با اعلام خبر کمک یک میلیارد و 358 میلیون ریالی مردم گیلان به هموطنان سیل زده افزود : از آغاز بارندگی و سیل و نیاز مردم مناطق آسیب دیده به کمک رسانی ، جمعیت هلال احمر استان همگام با سراسر کشور اقدام به جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم نوع دوست و خیر در محل استقرار چادرهای هلال احمر، محل برگزاری نماز جمعه و شعب و خانه های هلال کرد .
وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیارد و 350 میلیون ریال توسط هلال احمر گیلان جمع آوری شده ،افزود : سه محموله کمک توسط هلال احمر استان شامل ۱۵تن مواد غذایی و اعزام دو دستگاه قایق موتوری و یکصد تن مواد غذایی ولوازم خانگی با مشارکت سپاه ، بهزیستی ، کمیته امداد ، آستان قدس رضوی و مدیریت بحران استانداری به استان گلستان ارسال شد . و ۵۰ بسته ۷۲ ساعته غذایی نیز با بالگرد و یک تیم سه نفره به استان لرستان اعزام شد.
ولی پور با بیان اینکه جمع آوری کمک های مردمی در شعب و خانه های هلال ادامه دارد گفت : مردم نیکوکار استان می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب 99999 نزد بانکهای سراسر کشور و شماره کارت 6104337999999996 یا به شماره حسابهای استانی جمعیت هلال احمر واریز نمایند .
مدیر عامل هلال احمر گیلان اظهار داشت : خیرین و نیکوکاران جهت سهولت می توانند با کد دستوری #112*780* از طریق تلفن همراه هدایای نقدی خود را واریز نمایند .
وی همچنین تاکید کرد کمک های غیر نقدی مورد نیاز مردم سیل زده شامل اقلام بهداشتی ( مایع دستشویی ، صابون ، مایع ظرفشویی ، ست بهداشتی و لباس ) مواد غذایی ( آب معدنی ، برنج ، روغن ، حبوبات ، قند و شکر ، رب و چای ، خرما و کنسروجات و کمپوت ، اقلام زیستی ( انواع وسایل گرمایشی ، پتو ، فرش و زیر انداز) می باشد .
ولی پور گفت : کمک های مردمی گیلان از طرق مختلف به حسابهای سراسری هلال احمر واریز شده که یقینا بیش از مبلغ مذکور می باشد و مبلغ یک میلیاردو 350 میلیون ریال شامل کمک های جمع آوری شده از صندوق ها و فیشهای واریزی مردمی که به جمعیت هلال احمر ارایه شده،می باشد .