مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: دشمن به دنبال کمرنگ کردن نقش روحانیت در دفاع مقدس است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حجت الاسلام احسان الله محمدی ظهر چهارشنبه در مراسم از ۴۳۱ روحانی رزمنده و ایثارگر گیلان با اشاره به اینکه جامعه روحانیت در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است، اظهار کرد: از دیدگاه آحاد جامعه مهم‌ترین وظیفه روحانیت تعلیم و تبلیغ برای حفظ دین است.

وی به تغییر این نقش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از این رخداد روحانیت علاوه بر تعلیم و حفظ دین وظیفه مهم‌تری یعنی تقویت و حفظ انقلاب اسلامی را نیز در دارند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال گم‌رنگ جلوه دادن نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس هستند، افزود: طلاب و جامعه روحانیت باید خود را به دو دستور حفظ دین و انقلاب تجهیز کنند.

وی ادامه داد: روحانیت در این مسیر پیش از هر اقدامی باید خودش را حفظ کند که شرطش توجه به وحدت و انسجام و یکپارچگی حول محور رهبری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان بی تفاوتی و محافظه کاری را یکی از اهداف استکبار در بین جوانان و جامعه روحانیت دانست و تصریح کرد: باید از معجره‌های انقلاب در دوران دفاع مقدس، اسارت‌گاه‌ها و جبهه‌های حق علیه باطل گفته شود لذا برای تحقق این مهم باید از بی تفاوتی و محافظه‌کاری دور کرد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به وجود بیش از چهار هزار شهید جامعه روحانیت در دوران دفاع مقدس، افزود: در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار رزمنده روحانی حضور داشتند که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر شهید و تعدادی نیز اسیر شدند و سهم گیلان ۱۵۲ شهید روحانیت بود.