مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تعداد جنگلبان و محیط‌بان در مراتع و جنگل های گیلان را 237 نفر برشمرد و گفت: با توجه به وسعت جنگل ها و مراتع در استان، نیازمند 600 نفر جنگلبان و محیط‌بان دیگر هستیم.

به گزارش ندای گیلان،محسن یوسف پور در سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: همه آحاد مردم، دستگاه های دولتی و غیردولتی و سازمان های مردم نهاد برای حفظ منابع طبیعی باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه میراث ملی کشور و میراث آیندگان است، ادامه داد: در استان گیلان 788 هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید طبق استاندارد برای هر 400 تا 500 هکتار یک جنگلبان داشته باشیم، افزود: این در حالی است که در گیلان برای 3 تا 4 هزار هکتار، یک جنگلبان و محیط‌بان داریم.

یوسف پور تعداد جنگلبان و محیطبان در مراتع و جنگل های گیلان را 237 نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت جنگل ها و مراتع در استان، نیازمند 600 نفر جنگلبان و محیطبان دیگر هستیم.

وی از شاخصه های حفاظت از جنگل ها و مراتع به جز نیروی انسانی سخن گفت و تصریح کرد: پایگاه های ما باید به امکانات روز و استاندارد از قبیل خودروی مخصوص و تجهیزات الکترونیکی تجهیز باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به برنامه های اجرایی منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در سال 98، گفت: یکی از مهمترین برنامه های مهم این سازمان زراعت چوب است که به جای استفاده از درخت های جنگلی از درختان دست کاشت استفاده می شود.

وی اضافه کرد: در این راستا این سازمان در سال 96 به مقدار 670 هکتار و در سال 97 هزار و 500 هکتار کاشت داشته است.