اسلامی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخشداری ها و مجموعه ی فرمانداری سیاهکل گفت : کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف ،خدمت رسانی به مردم این شهرستان را کند می کند

به گزارش ندای گیلان،نشست هم اندیشی اعضای اصلی ستاد مرکزی دکتر روحانی با حضور سید احمد حسینی رییس ستاد روحانی در گیلان ، در محل فرمانداری سیاهکل برگزار شد .

رضا اسلامی در این نشست با بیان اینکه حواشی که برخی افراد خودسر در راهپیمایی روز قدس برای شخص رییس جمهور قانونی کشور و دیگر مقامات بوجود آوردند کار ناپسند و دون از شان هر مسلمان و آزاد مردی بود اظهار کرد:امیدوارم مسئولین مربوط به این ناهنجاریها و خودسریها در اسرع وقت رسیدگی کنند

فرماندار سیاهکل در ادامه گفت : گستره ی سیاهکل جز چند شهرستان بزرگ گیلان است و همین سطح ۱۰۵۰ کیلومتر مربعی در مقیاس آماری پهنه ی وسیعی است و تراکم این شهرستان نیز پایین است و مردم از نظر درآمدی ضعیف هستند وحدود ۵۰درصد مردم این شهرستان تحت پوشش نهادهای حمایتی که ۳۱ درصد خانوارهای این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و مابقی نیز زیر نظر بهزیستی هستند.وی افزود : شهرستان سیاهکل شهرستان مستعدی است و مردم شریف و بزرگواری نیز دارد اما فضای این شهرستان در طول سالهای گذشته توسط برخی افراد امنیتی شد و بنده تلاش کرده ام از زمان حضورم در فرمانداری این فضا را کمرنگ کنم.

وی خاطر نشان کرد : همین مردم در زمان سرشماری آمار نفوس و مسکن تعامل زیادی با ما بخرج دادند و در سرشماری اینترنتی توانستیم به مقام اول استان دست یابیم .

وی خاطر نشان کرد : در همین شهرستان در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای اینکه خواسته های مشروع بانوان را محقق کنیم ، بخشدار ، رییس بیمارستان و رییس شهرک صنعتی این شهرستان را از بانوان قرار دادیم .

جای خرسندی است که از وجود بانوان در سمت های مدیریتی بهره گیری می شود .

اسلامی تصریح کرد : در زمان انتخابات سعی کردیم که مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب کنیم و اقدامات دولت روحانی را بازگو می کردیم تا خود مردم با آگاهی و شعور بالای خود تشخیص دهند و انتخاب اصلح را داشته باشند .

برای رای اولی های دختر و پسر ، هنرمندان و شوراهای شهر و روستا سخنرانی کردیم و از آنها خواستیم تا در خصوص عملکرد همه ی کاندیداهای ریاست جمهوری تحقیق کنند.

وی ادامه داد : با هجمه های زیادی در این شهرستان روبرو بودیم اما تلاش کردیم که با سعه صدر و همدلی این هجمه های رقبای دکتر روحانی را خنثی کنیم.

فرماندار شهرستان سیاهکل خاطر نشان کرد : نسبت مقایسه ای آرای دکتر روحانی به انتخابات سال ۹۲ ، در این انتخابات ۶٫۳ درصد مردم این شهرستان بیشتر شد .

که این نشان از آن دارد که مردم این شهرستان با وجود تمامی مشکلات و تنگناهای اقتصادی دست رد به وعده های چند برابری یارانه ها زدند و به برنامه ها و تلاشهای دولت جهت خدمت رسانی اعتماد کردند .

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه بحث بانکها و موسسات مالی تصریح کرد : رقبای دولت با در پیش کشیدن بحث موسسات مالی درصدد هستند که دولت و نظام بانکی کشور را با چالش روبرو کنند .نباید به گونه ای باشد که سرمایه گذاران فرار کنند و این موارد با هدف صورت می گیرد

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخشداری ها و مجموعه ی فرمانداری سیاهکل گفت : کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف ،خدمت رسانی به مردم این شهرستان را کند می کند و همچنین بر نیروهای موجود نیز فشار مضاعفی از نظر مسوولیت و وظایف وارد می کند.

اسلامی تاکید کرد : جذب ۲٫۷ میلیارد تومان برای ۳۲۰ هکتار از اراضی در خصوص آبیاری قطره ای داشته ایم که این بودجه به صورت معلق بود و توانستیم این مبلغ را جذب کنیم. ۴٫۹ میلیارد تومان نیز برای ۴۰۰ هکتار دیگر مصوب شده بود که تخصیص داده شد .در چند ماهه گذشته با پیگیری توانستیم این مبالغ را جذب کنیم.

وی اظهار کرد : ساخت ۱۴٫۵ کیلومتر از دیلمان به اسطلخ کوه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد شروع شده است.ارتقای راه ازبرم به لاهیجان در حال انجام است.

راه سیاهکل به بازکیاگوراب مجوز سازمان برنامه و بودجه اخذ شده و مناقصه آن اجرا گردیده و در دست پیمانکار است و در مرحله نهایی قرار دارد. احداث راه ۱۴کیلومتری کارخانه سیمان به لاریخانی که قطعه دوم آن در ماههای آتی بتن آر سی سی (rcc) میشود ، وقطعه سوم به پیمانکار همکار شرکت طرف قرارداد جهت تسریع تحویل داده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : /ساخت مخزن ذخیره ۳۰۰۰ هزار متر مکعبی ، و۶۰۰متر مکعبی تنظیم فشار و طرح احداث کانال آبرسانی بر روی رودخانه موشا وازبرم /،راه اندازی فرماندهی اقتصاد مقاومتی/ ،بازآفرینی شهری سیاهکل/ ، سد دیلمان و سد آسیا برک و …..در دست انجام است. واینها همه دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید در این شهرستان است که در ادوار گذشته حتی علی رغم اینکه تصویب نامه ، بعضی ها تا حدود ۱۵سال خاک میخوردند و این سو مدیریتها از قبل باعث شده که سیاهکل با این همه پتانسیل ومردم خوب و قدر شناس در کل استان از لحاظ توسعه یافتگی در آخر قرار دارد و ما تلاشمان را میکنیم با تکمیل این پروژها و… به زودی سطح شهرستان سیاهکل را از لحاظ توسعه یافتگی ارتقاع چشمگیری دهیم و همچنین با احداث سد بزرگ دیلمان با تنظیم آب ۱۴/۵ میلیون متر مکعب و با روحیه کارو تلاشی که از مردم آن دیار سراغ داریم بیکاری و فقر را ریشه کن خواهد شد ، و دیگران در آینده نخواهند توانست معیشت این مردم را دست آویز اهداف سیاسی خود مانند انتخابات اخیر کنند و اینها حداقل حقوق مردم این شهرستان است .