مدیرکل راهداری گیلان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۶ کیلومتر از راه‌های استان را با ۱۷ میلیارد ریال هزینه بهسازی و روکش گرم شده است.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: با توجه کمبود قیر از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۶ کیلومتر از راه‌های استان را با ۱۷ میلیارد ریال هزینه بهسازی و روکش گرم شده است.
او با اشاره به تنوع و گستردگی شبکه راه‌های گیلان و شرایط اقلیمی استان افزود: رطوبت بالا، بارش‌های مستمر سالانه و گردشگرپذیر بودن گیلان به دلیل تردد بی وقفه خودرو در جاده‌های عملیات نگهداری راه‌ها و تاسیسات جانبی در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
نازک کار اضافه کرد: عملیات درزگیری ۷۴ کیلومتر از جاده‌های اصلی و شریانی استان در جاده‌های رشت – چابکسر محدوده لولمان به آستانه، رشت – قزوین محدوده پل شاهرود – سه راه بابائیان و رشت – فومن با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هدف از عملیات درزگیری این جاده‌ها را افزایش عمر آسفالت راهها، پیشگیری از نفوذ آب به لایه‌های آن و بسترسازی برای اجرای روکش آسفالت جدید در صورت تامین قیر و اعتبار اعلام کرد.