مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بابیان اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش زنان بازگشت سرمایه را چندین برابر می‌کند گفت: اگر شرایط کار کشاورزی برای زنان همانند مردان جامعه فراهم شود بهره‌وری در تولید 10 برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ندای گیلان،اصغر جدی نیا صبح امروز در گردهمایی آموزشی بهداشت کشاورزی در رشت اظهار کرد: تعامل جهاد کشاورزی با دانشگاه علوم پزشکی برای ارتقای سلامت کشاورزان و آحاد جامعه حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر تعامل همه‌جانبه برای ارتقا و بهبود سلامت و تغذیه افزود: برای گسترش و ترویج اهداف کشاورزی و مشکلاتشان نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های متولی ازجمله استاندارد، آموزش‌وپرورش، کمیته امداد و سایر نهادها هستیم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به 62 مرکز جهاد کشاورزی در گیلان گفت: 526 نفر نیروی ماهر جهادی در امور کشاورزان همکاری می‌کنند و سعی دارند تا برنامه‌های بهبود تغذیه و سلامت در جامعه به بهترین نحو اجرا شود.

جدی نیا با اشاره به حضور تسهیل گران در هر روستای استان گیلان بیان کرد: تسهیل گران روستایی با ایجاد تعامل بین کشاورزان و کارگران کشاورزی نقش به سزایی در امنیت غذای و بهبود تولید و تغذیه دارند.

وی بابیان اینکه بالغ‌بر 320 هزار نفر بهره‌بردار در استان فعالیت می‌کنند تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی گیلان کمبود زمین زراعتی و تعداد بالای بهره‌بردار هست که باید با آموزش و ترویج بهبود تغذیه و افزایش تولید جایگاه کشاورزی استان را ارتقا دهیم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ایمن غذایی گفت: تأمین غذای مناسب و تولید غذای به‌اندازه مردم از اصلی‌ترین اهداف ترویج بهداشت کشاورزی است.

افزایش ده برابری بهره‌وری بخش کشاورزی با تسهیل اشتغال زنان

جدی نیا آموزش در ترویج کشاورزی را نوعی سرمایه‌گذار نام برد و افزود: سرمایه انسانی درنتیجه آموزش حاصل می‌شود و از اصلی‌ترین عامل در توسعه و رشد اقتصادی هر جامعه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش به زنان روستایی موردتوجه قرار بگیرد اظهار کرد: 457 هزار نفر از جامعه روستایی را زنان تشکیل می‌دهند و بیشتر از سایر اعضای خانواده به بهداشت توجه می‌کنند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نقش 43 درصدی زنان شاغل بیان کرد: کشاورزی به سمت تقویت نقش زنان پیش می‌رود و بانوان در تولید 50 تا 80 درصد مواد غذایی دخیل هستند.

جدی نیا بابیان اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش زنان بازگشت سرمایه را چندین برابر می‌کند گفت: اگر شرایط کار کشاورزی برای زنان همانند مردان جامعه فراهم شود بهره‌وری در تولید 10 برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاد با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: آموزش و آگاهی بخشی به زنان به‌عنوان تسهیل گر در روستاها  ازجمله اهداف ما در تفاهم‌نامه مذکور است تا شرایط تولید و کار زنان تقویت شود.

farsnews