علیزاده اعتبارات را از چالش های پیش روی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در امر مرمت و احیای ابنیه تاریخی دانست گفت: صندوق حفظ و احیا ظرفیت خوبی برای احیای ابنیه تاریخی محسوب می شود.

به گزارش ندای گیلان،رضا علیزاده با اشاره به موقعیت ممتاز شهرستان رشت در جذب گردشگر و پتانسیل های بالای آن در تحقق توسعه پایدار،شهرداری رشت را از جمله دستگاه های تعیین کننده در تعالی و پیشرفت استان خواند و اظهار داشت:شهر رشت و روند توسعه یافتگی آن به واقع نقطه تبلور اندیشه و تلاش مسئولان استان به شمار می آید.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان افزایش شمار گردشگران در شهر رشت را در گرو توسعه سرمایه گذاری ها و تجاری سازی فرآورده های گردشگری شهری قلمداد نمود و گفت:توسعه پایدار جوامع محلی متاثر از توجه جدی به عناصر فرهنگی هویتی است.

علیزاده؛ ابنیه و بافت تاریخی شهر رشت را در زمره برترین المان های معماری سنتی ایران قلمداد نمود و افزود:متاسفانه به علت شرایط اقلیمی و شدت نزولات آسمانی بافت های تاریخی گیلان فرسودگی قابل ملاحظه ای را در خود جای داده اند که رفع این معضل تنها با هم افزایی و تعاملات دستگاه های اجرایی با یکدیگر و نیز آموزش های شهروندی در سطوح مختلف محقق می شود.

این مسئول کمبود اعتبارات را از چالش های پیش روی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در امر مرمت و احیای ابنیه تاریخی دانست و با بیان اینکه صندوق حفظ و احیا ظرفیت خوبی برای احیای ابنیه تاریخی محسوب می شود؛اذعان داشت: مکاتبات و رایزنی های بسیاری با صندوق حفظ و احیا در این خصوص صورت گرفته است.