همزمان با آغاز پنجمین روز از آغاز هفته دولت و در راستای استقرار طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت دهان و دندان، دو کلینیک سیار دندانپزشکی در گیلان برای ارایه خدمات رایگان دهان و دندان، راهی مناطق محروم می شود.

به گزارش ندای گیلان،رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز طی نشستی با اصحاب رسانه، ضمن تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر رجایی و باهنر، توسعه مراکز بهداشتی، درمانی و ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی در استان گیلان را  طی سال جاری از اهداف دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواند.
دکتر یوسف زاده، در ادامه از افتتاح 7 مرکز جامع سلامت شهری- روستایی  و کلنگ زنی 2 مرکز جامع سلامت طی هفته دولت، در گیلان خبر داد و افزود: بهداشت در سلامت، توزیع و دسترسی به امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی  یکی از مباحث مهم،  طرح تحول نظام سلامت  و یکی از ارکان های برنامه ریزی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افتتاح دو دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی با تجهیزات کامل، یادآورشد: مسلما”، با انجام فعالیت های تخصصی نیاز به ارجاع  احساس می شود که در این خصوص برنامه هایی نیز در دست اقدام می باشد.
وی با اشاره به توسعه ارایه خدمات متخصصین در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: ارایه خدمات شبانه روزی در این کلینیک در دستور کار دانشگاه است.
دکتر یوسف زاده در ادامه از احداث ده کلینیک ویژه در استان گیلان در شهرستان های، رشت، لاهیجان، آستارا، آستانه، انزلی، رودبار، لاهیجان، فومن، رودسر و لنگرود خبرداد و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری پروژه های مذکور به مرحله بهره برداری برسد.
وی در پایان با اشاره به پیشرفت هفتاد درصدی  کلینیک ویژه در رشت، گفت:  با راه اندازی کلینیک های ویژه، نظام ارجاع به صورت ساختارمند راه اندازی  می شود.
در ادامه دکتر صیاد کریمی- کارشناس مسوول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  نیز با بیان این مطلب که  ارایه خدمات بهداشتی در یکصد نقطه از نقاط محروم استان گیلان در اولویت و دستور کار دانشگاه  قرار دارد، اظهار داشت:  کلینیک های سیار جامع، با تمامی تجهیزات دندانپزشکی و با اولویت خدمات سطح یک و دو، هفتاد درصد نیاز مردم  مناطق محروم را  برطرف خواهد کرد.
وی خدمات ترمیمی، پیشگیری و… را از جمله  خدمات  کلینیک های سیار  ذکر کرد و افزود: در حال حاضر این خدمات در سه منطقه محروم شرق گیلان ( کاکرود، خرما و ملکوت) و پره سر رودبار با توجه به عدم دسترسی مردم این مراکز به خدمات بهداشتی، به صورت رایگان از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز می شود می شود و با برنامه ریزی چرخشی همه  مناطق محروم گیلان از خدمات این طرح بهره مند خواهند شد.
دکتر کریمی زنان باردار، شیرده و افراد زیر چهارده سال را گروه هدف این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای طرح تحول نظام سلامت ، همزمان در تمام استان های کشور درحال اجرا می باشد .
در ادامه  دو دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی با حضور ریاست دانشگاه و جمعی از معاونین و مسوولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اصحاب رسانه  در محل پارکینیگ ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح و راهی مناطق محروم شد. گفتنی است:  طی  هفته دولت در شهریور ماه  سالجاری،  ده پروژه ( بهداشتی) دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال، افتتاح می شود./