مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: کلینیک‌ها با تلاش در جهت رشد و توسعه توانمندی‌های خود می‌بایست نسبت به گسترش کیفی و کمی خدمات خود اقدام کنند.

ندای گیلان:مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: کلینیک‌ها با تلاش در جهت رشد و توسعه توانمندی‌های خود می‌بایست نسبت به گسترش کیفی و کمی خدمات خود اقدام کنند.

 دکتر محمدرضا پارسی در نشست با کلینیک‌های مددکاری اجتماعی گیلان ضمن تاکید بر قابلیت‌های فراوان کلینیک‌ها اظهار کرد: کلینیک‌ها با تلاش در جهت رشد و توسعه توانمندی‌های خود می‌بایست نسبت به گسترش کیفی و کمی خدمات خود اقدام کنند .

وی افزود: انتظار می‌رود که کلینیک‌ها مددکاری در وهله اول پشتوانه‌ای کامل برای ارائه خدمات مددکاری اجتماعی در همه حوزه‌های بهزیستی و رفاه اجتماعی در راستای رشد حرفه‌ای تخصص خود باشند .

مدیرکل بهریستی گیلان به ارائه خدمات بهینه این مراکز بر تشکیل ساختارهای شبکه‌ای و ارتباط حرفه‌ای با سایر شبکه‌های خدمات رسانی در بهزیستی اشاره کرد و افزود: در اولویت واگذاری پرونده‌ها به این مراکز مقرر شد تا کانون کلینیک‌های مددکاری وظایف و فعالیت‌های قابل واگذاری را با مصادیق کافی به اداره‌کل بهزیستی استان ارائه کنند تا در راستای ارتباط با سایر انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط و سایر تشکیلات برون‌سازمانی تلاش کنند .

در این جلسه مسئولین فنی کلینیک‌های مددکاری ضمن معرفی عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های خود با پرداختن به مبحث آسیب‌های اجتماعی و گسترش و شیوع آن در سطح جامعه به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه مددکاری اجتماعی، تقاضای گسترش فعالیت در حیطه مددکاری اجتماعی را در راستای پیشبرد اهداف سازمانی اعلام همکاری کردند.

مهری طاهری کارشناس مسئول دفتر توانمندسازی خانواده و زنان گزارشی از عملکرد کلینیک‌های مذکور، اعلام وضعیت آنان در سطح استان و میزان پراکندگی در شهرهای استان ارائه داد.