ندای گیلان:یکی از خواسته های اهالی شهر و بخش کلاچای ، شهرستان شدن و وجود امکاناتی که در خور و شان یک شهرستان است برای این منطقه بوده و هست ولی نکته ای که باید بدان تاکید کرد لزوم امکانات یک شهر مدرن برای این بخش و اهالی آن می باشد که لازمه آن اقدام […]

ندای گیلان:یکی از خواسته های اهالی شهر و بخش کلاچای ، شهرستان شدن و وجود امکاناتی که در خور و شان یک شهرستان است برای این منطقه بوده و هست ولی نکته ای که باید بدان تاکید کرد لزوم امکانات یک شهر مدرن برای این بخش و اهالی آن می باشد که لازمه آن اقدام مسئولین و مردم است.

 از دیر باز همواره یکی از خواسته های اهالی این منطقه پیشوند شهرستان برای کلاچای بوده است ولی این امر تاکنون فقط در حد یک خواسته مانده و مسئولین قدمی برای آن برنداشته اند!!!

 

اهالی در دیدار های مختلف خود با مسئولین شهرستانی و استانی و حتی با امضای طومار خواسته خود را یعنی شهرستان بودن کلاچای را به سمع و نظرشان رسانیده اند که آخرین آن جلسه معتمدین بخش کلاچای با نماینده و فرماندار شهرستان رودسر بود ولی در آنجا رهبری املشی تاکید کرد: فعلا به دنبال شهرستان شدن کلاچای نباشید زیرا راهی است که از تقسیمات کشوری بسته شده است و بنابراین باید به دنبال مشکلاتی باشیم که اجرایی و به نتیجه خواهد رسید.

شهرستان شدن یک بخش فقط تعویض تابلو نیست بلکه بدست آوردن امتیازات سیاسی و اقتصادی و ….. ونیز بهرمندی ساکنین از سایرخدمات دولتی میباشد.

ولی اندکی که از این ذهنیت بگذریم و کمی به دور و برمان بنگریم، خواهیم دید در شهرمان هنوز امکانات یک شهر مدرن وجود ندارد تا برسد که اینجا شهرستان شود!!!

داشتن درمانگاه یا بیمارستان

داشتن درمانگاه یا بیمارستان اولین آیتم یک شهر مدرن است ، ولی کلاچای فاقد هردو شان بوده و منتظر قول مسئولین مانده است.

دکتر صنعتکار رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان رودسر در زمینه اجرای پروژه درمانگاه کلاچای گفت: سال ۹۲ عملا پروژهٔ درمانگاه متوقف شد و اعتباری برای آن گذاشته نشد تا بتوانیم این پروژه را اجرایی کنیم اما به لطف خدا در سال جدید ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت درمانگاه کنار گذاشته شده است.

صنعتکار افزود: ۴۴۰ میلیون تومان نیاز است که این پروژه اجرایی و به بهره برداری برسد که با حمایت شهرستانی و معاونت بهداشتی این مبلغ آماده و عملیاتی خواهد شد.

شبکه فاضلاب شهری

شبکه فاضلاب شهری در جایگاه دوم برای یک شهر مدرن است ، که قرار است بالاخره تا دوسال آینده شبکه فاضلاب شهری بعد از تامین اعتبار از طرف دولت اجرایی گردد.

امیر جانبازی رودسری ، فرماندار رودسر گفت: در سفر ریاست جمهوری به گیلان پروژه فاضلاب ۵ شهر شهرستان  تصویب شد  که قرار است بلافاصله با تزریق اعتبار پروژه آغاز و ظرف دوسال به پایان برسد .

راه قزوین به کلاچای تاثیر بسزایی در توسعه منطقه خواهد شد

یا اینگونه بنویسیم ” راه کلاچای- رحیم آباد به قزوین” که صحیح تر است ، امیدواریم با اجرای و تکمیل هرچه زودتر این پروژه صنعت توریسم رواج یابد.

رهبری املشی نماینده شهرستان رودسر و املش در این خصوص گفت:  این پروژه شرق گیلان را متحول میسازد و اعتبار زیادی برای اجرای این پروژه لازم است تا در کوتاهی راه و رفت و آمدهای موثر ، روند خوبی را ایجاد نماید.

دانشگاه (سراسری – آزاد – پیام نور – علمی کاربردی و…)

وجود دانشگاه در هرشهری باتوجه به آورده توریسم علمی، باعث تحول در اقتصاد آن شهر می گردد.

بیش از ۵ سال است که دانشگاه پیام نور کلاچای تاسیس شده ولی مسئولین امر نتوانستند زمین اهدایی یکی از خیرین کلاچای را جهت احداث دانشگاه پیام نور فراهم سازند، دانشگاهی که میتواند تاثیر بسزایی در جامعه علمی کشور داشته باشد(در دانشگاه پیام نور کلاچای چهار رشته تحصیلی حسابداری، ریاضی، جهانگردی و تاریخ تدریس می شود.)

دانشگاه فنی مهندسی شرق گیلان که هم اکنون با توجه به حمایت های آموزش و پرورش مکانی را برای تحصیل این دانشجویان فراهم آورده است.

در خصوص این دانشگاه کمی ماجرا خوب پیشرفته است ، از طرفی هم بستگی اهالی واجارگاه و خیرین آن منطقه ، همچنین تلاش مسئولین برای جذب دانشجویان یا همان توریسم علمی ، در اقتصاد واجارگاه تاثیر بسزایی گذاشته  که اهالی خود شاهد این ماجرایند ولی باز نیاز به حمایت ها و پیگیری مسئولین بخشی و شهرستانی  و حتی استانی دارد.

آموزشکده فنی و حرفه یی واحد سماء کلاچای   … هم که دیگر نیست!!! یعنی نیست ، تابلوی آن تا دوسال پیش هم بود / فقط همین…

منابع طبیعی و گردشگری منطقه باعث جذب توریست می گردد.

بخش کلاچای باتوجه به استعداد کنارهم بودن جنگل و دریا یکی از خواستگاه های گردشگران هست و می باشد.

از طرفی جنگل های سرسبز و باغات چای واجارگاه در منطقه جنوب شرقی این بخش و از طرف دیگر ساحل زیبای کلاچای،  مستعد جذب سرمایه گذار و توریسم می باشد.

شاید باید به یمن حضور معاون رئیس جمهور که در شهرستان رودسر خبر داد : “وام کم بهره به متقاضیان ساخت اماکن گردشگری اعطا می گردد” از فرصت استفاده کرد و کلاچای را به نقطه ای در نقشه ایران تبدیل کنیم که مرکز گردشگری شمال کشور تبدیل شود که این لازمه همت مردم و مسئولین است.

اما حرف آخر هم برای مسئولین عزیز و هم مردم گرانقدر کلاچای و واجارگاه

در سالی که بنام همدلی و همزبانی دولت و ملت نام گرفته باید هردو گروه بپا خیزیم ، تا این شهر را به جایگاه خودش برسانیم، لزومی ندارد که حتما کلاچای و واجارگاه شهرستان شود، پس همتی بزرگ کنید و بر زبان برانید یا علی…