سردار ملکی گفت: در بازدید از منزل متهم تجهيزات هوشمند شامل چندين دستگاه گوشي، لپ تاپ و تبلت حاوي مستندات مجرمانه، اوراق بانکي، مدارک هويتي و مالي، 2 هزار و 700 دلار و نيز 2 ميليون تومان وجه نقد کشف شد.

به گزارش ندای گیلان،فرمانده انتظامی گیلان گفت : در پی دریافت پرونده‌هاي متعدد برداشت اينترنتي غيرمجاز در ماه‌ هاي اخير در استان و به دست آوردن شواهدی مبنی بر خرج شدن وجوه نامشروع در صنف طلا و ارز، شناسایي متهم يا متهمان در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
سردار عزیز اله ملکی با بیان اینکه ماموران با انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی سرنخ‌هایی از متهم این پرونده‌ ها به دست آوردند افزود : برابر هماهنگی قضائی وی در حالی که در بازار زرگران رشت مشغول خرید طلا بود دستگیر شد.
وی با اشاره به اینکه متهم با استفاده از شگردهاي خاص و شناسایي افراد فقير و معتاد با خريد کارت‌هاي ملي و عابر بانک آنها و همچنین در اختيار گرفتن يک سيم کارت به نام آن‌ها اقدام به ايجاد درگاه‌هاي پشتيبان خدمات الکترونيک مالي مي‌کرد گفت: متهم با طراحي لينک‌هاي خريد بيت کوئين(ارز ديجيتال) شهروندان را نسبت به ورود به این لينک ترغيب و پس از درج اطلاعات حساب بانکی در درگاه مجعول، اقدام به سرقت اينترنتي موجودي حساب کاربران از طريق انتقال به کارت‌ هاي اجاره‌اي و در نهايت خريد کالا با آن کارت‌ ها مي‌کرد.
فرمانده انتظامی گیلان افزود : متهم 35 ساله براي اقدمات غيرقانوني خود شامل کلاهبرداري اينترنتي(فيشينگ)، سرقت اينترنتي، پول شويي، جعل اسناد خانه اي در منطقه گلسار رشت مجهز به انواع تجهيزات رايانه‌اي و الکترونيکي در اختيار داشت و از آن صرفاً براي اعمال غيرقانوني بهره‌برداري مي‌کرد.
سردار ملکی گفت: در بازدید از منزل متهم تجهيزات هوشمند شامل چندين دستگاه گوشي، لپ تاپ و تبلت حاوي مستندات مجرمانه، اوراق بانکي، مدارک هويتي و مالي، 2 هزار و 700 دلار و نيز 2 ميليون تومان وجه نقد کشف شد.
وی با بیان اینکه در فرآيند مجرمانه متهم، افرادي به عنوان معاونت در جرم به همکاري با وی در شناسایي افراد نيازمند و معتاد اقدام می‌کردند افزود : تاکنون 119 نفر از افرادی که متهم از آنان سواستفاده می کرد شناسایی شدند.
فرمانده انتظامی گیلان افزود: این متهم به بیش از 3 میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان اعتراف کرده كه با توجه به مستندات پرونده مبالغ كلاهبرداري بسيار بيشتر از این مقدار بوده و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.
سردار ملکی با اشاره به اینکه تاکنون 4 نفراز متهمان اين شبکه دستگير شده‌اند از شهروندان خواست، اسناد هویتی و کارت‌های بانکی و حتی سیم کارت‌های تلفن همراه خود رابه هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به پلیس 110 اطلاع دهند.