مردم باید بخواهند که در این مسیر سرنوشت ساز مشارکت کنند، اگر خدای نکرده غفلت کنیم همان طور که که یک روز احمدی نژاد بیرون آمد یک روز دیگر کس دیگری می آید.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رحیم عبادی درجمع فرهنگیان ستاد دکتر روحانی در رشت با ابراز سلام رئیس دولت اصلاحات  به مردم گیلان ابراز داشت: تا زمان برگزاری انتخابات نباید کسی فکر کند کار تمام شده است و ما پیروز هستیم ، باید با امید زندگی کنیم، اما نگوئیم کار تمام شده است، هنوز بسیاری به اصل شرکت در انتخابات تردید دارند و باید روی این مساله تاکید کنیم.

وی افزود: فضای تخریبی شدیدی شکل گرفته است و رقبا تلاش گسترده ای می کنند  انتخابات به مرحله دوم برود یا بتوانند نتیجه را همین دور به نفع خود به پایان برسانند و ما نیازمند مشارکت آحاد جامعه هستیم.
عبادی ادامه داد: یکی از دستاوردهای مهم  نظام ما این است که  قدرت در کشور از طریق انتخابات جابه جا می شود. ما بعد از انقلاب توانستیم همه نهادهای مسئول  را از طریق انتخابات جابه جا کنیم و این دستاورد بزرگی است که می تواند به ما امید دهد. یکی از توصیه های جدی رئیس دولت اصلاحات این بود که سرنوشت کشور از طریق صندوق های رای تعیین شود. این اصول به ما این حق را می دهد که مردم به جای آن که رعیت باشند شهروند باشند.  وی ادامه داد: قبول باید کنیم هنوز نهال انتخابات لرران است و در صورتی که به طور جدی توحه نکنیم عامل محدودیت می شود. هنور بسیاری رای مردم را تشریفاتی می دانند و حوادثی که در دهه های گذشته  نشان می دهد که بسیاری نمی خواهند مردم  آزادانه سرنوشت خودشان را تعیین کنند. باید مراقب بود که این نهال آسیب نبیند و بزرگترین عمل به این مساله  استفاده از حق قانونی شرکت در انتخابات  و مشارکت حداکثری است .
رئیس سازمان ملی جوانان در دولت اصلاحات تاکید کرد: مردم  باید بخواهند که در این مسیر سرنوشت ساز مشارکت کنند،  اگر خدای نکرده غفلت کنیم همان طور که که یک روز احمدی نژاد بیرون آمد یک روز دیگر کس دیگری می آید.

عبادی در ادامه خاطرنشان کرد: شاید در ذهن بسیاری باشد که رئیس جمهور اختیاراتی ندارد و تمی تواند سرنوشت ساز باشد. ولی باتوجه به اصل تفکیک قوا و اختیاراتی که وجود دارد برآورد کلی این است که رئیس جمهور  در ایران بالای ۳۷ درصد اختیار دارد. علی رغم نگاه اولیه به اختیارات رئیس جمهور،  ساختار قانون اساسی و تجربه ای که در ابن چهل سال داشتیم نشان می دهد که رئیس جمهور نقش تعیین کننده در مساله اصلی کشور دارد. رئیس دولت اصلاحات توانست گفتمان های جامعه مدنی و بحث مردم سالاری دینی را نهادینه کند و در دوره های بعد این بحث کاملا مورد قبول قرار گرفت، قبل از آن کسی چنین امری را قبول نداشت. در دوران احمدی نژاد که می خواست جهان را مدیریت کند. از مدیریت داخلی هم  باز ماند و هنوز تاثیرات خودش را در ساختار مدیریتی ما گذاشته است.  رئیس جمهور تعیین کننده  و بالاترین اختیارات را  دارد و می تواند شاخص های زندگی مردم را تغییر دهد. درست است دوران ریاست جمهوری ۴ سال یا ۸ سال است ولی آثارش بیشتر است. اکنون هم کشور نیازمند تدبیر و عقلانیت است و به ماجراجویی نیاز ندارد.
معاون سابق وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: کشورهای  توسعه یافته را توجه کنید بستر اصلیشان آموزش و پرورش است. این سرمایه انسانی در شاخص های توسعه نقش اول را بازی می کند. کشورهایی پیشرفت می کنند که شاخص منابع انسانی بالایی داشته باشند. رئیس جمهور می تواند آموزش و پرورش را به عنوان یک یک شاخص فراهم کند. وی افزود: این شرایط در چهارسال اول کافی نبود هرچند بارقه های امیدی برداشت. طی همین سال ها البته تلاش هایی انجام گرفت  و منابع مالی آن  تجهیز شد و از کارهای پوپولیستی جلوگیری شد که تغییر نظام تحصیلی به کار انقلابی تعریف شود. هرچند باید کارهای بیشتری صورت بگیرد.
استادیار دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: ما از آقای روحانی خواسته ایم که در دولت دوازدهم مساله آموزش و پرورش به عنوان اولویت اول تعریف می شود . اکنون با حل مسائل سیاست خارجه ای  مسیر همواری باقی مانده است تا برای پایدار کردن برنامه های توسعه راه را باز  و از انفعال خارج کند.

مشاور رئیس دولت اصلاحات در ادامه گفت: من سه دلیل برای رای دادن به روحانی داریم. اولین شاخص مقایسه رقبا است. سه کاندیدا را کنار هم بگذاریم و ببینیم اطرافیان آن چه کسانی هستند. آقای قالیباف یک شخصیت قوی پشت خود ندارد. آقای رئیسی که رقیب اصلی آقای روحانی است اطرلفیانش چه کسانی هستند؟ رئیس ستاد و حامیانش وزرا و معاونین و طرفداران دولت سابق هستند. ولی اطرافیان آقای روحانی را مشاهده کنید که چه کسانی هستند و از خاتمی، ناطق نوری، ، خانواده هاشمی، لاریجانی و جمع بزرگی از بزرگان و افراد خردمند پشت این دولت حضور دارند. وی ادامه داد: عملکردها را بررسی کنید. آقای قالیباف را  که همه می شناسند. ایشان دوازده سال شهردار ما است. به قول آقای جهانگییری ایشان شهردار سازه است و هنوز در تفکیک زباله ها شهرداری مشکل دارد ، تهران برای بک دهه آینده به فروش رفته است. ابتدایی ترین اصول شهرسازی انجام نمی شود. البته کارآمدی و توانمندی داشت ولی هوای رسیدن به قدرت زحماتش را بر باد می دهد.

عبادی افزود: آقای رئیسی هم که کار اجرایی نکرده که  می خواهد رئیس جمهور شود. ایشان همیشه در دستگاه قضایی و شخصیت پنهانی بودند. ابشان ده سال رئیس سازمان بازرسی کل کشور بودند که می توانستند مراقبت در دستگاه ها کنند که فسادی رخ ندهد. ایشان می گفتند می خواهند با فساد مبارزه کنند. این بر عهده چه کسی بوده است ؟ دولت با فوه قضاییه؟ این همه فساد در دوران احمدی نژاد رخ داد و شما کجا بودید؟من برای ایشان احترام قائل هستم و با ما  سلام و علیک دارند ولی باید رئیس جمهور در تراز جمهوری اسلامی باشند.

رئیس سازمان ملی جوانان در دولت اصلاحات همچنین گفت: شرایط عمومی که در کشور و جهان داریم دلیل سوم من است  که می خواهم به روحانی رای دهم. کشور آمادگی ندارد که با آزمون و خطا اداره  شود. این برهه اشتباهی بود که چند سال اخیر صورت گرفت. اکنون تغییرات مثبتی صورت گرفته است و در سطح جهانی هم ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شده است.حهان تحولات ما را دنبال می کند. عربستان ترامپ را دعوت کرده و می خواهند جمعی را ضد ایران درست کنند. یک آدم بی تدبیر  و نادان در آمریکا دنبال آشوب است. آبا شرایط ایجاب می کند که ماجراجویی ادامه پیدا کند؟در چنین شرایطی  نباید به عقب برگردیم. باید مصلحت کشور را در نظر بگیریم. آینده فرزندان ما اقتضا می کند که در این انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشیم.