فرمانده انتظامی آستارا از کشف و ضبط 39 کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی در سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،رسول عزیزی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان کشف و ضبط بیش از 39 کیلوگرم مواد سنتی و صنعتی را از آغاز سال 95 تاکنون در این شهرستان عنوان و اظهار کرد: این مقدار مواد مخدر با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا 766 نفر قاچاقچی، توزیع کننده، نگه‌دارنده مواد و معتاد متجاهر با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند، افزود: از این تعداد افراد دستگیر شده، 19 نفر قاچاقچی، 22 نفر توزیع کننده مواد، 517 نفر معتاد متجاهر و 210 نفر نگه دارنده مواد مخدر بودند.

فرمانده انتظامی آستارا در تشریح جزئیات مربوط به انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان، اضافه کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر براساس اطلاعات به دست آمده، انجام تحقیقات پلیسی در زمینه شناسایی محل خرید و فروش توزیع کنندگان مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داده است.

عزیزی با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از انجام تحقیقات اولیه، موفق به شناسایی مخفیگاه باند مذکور شده است، گفت: در قالب یک اقدام عملیاتی بالغ بر 5 کیلوگرم مواد مخدر شامل تریاک، سوخته تریاک، شیره تریاک، شیشه، 10 دستگاه ترازوی توزین و چهار حقه وافور از توزیع کنندگان کشف و ضبط شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در قالب عملیات مذکور، دو تهیه و توزیع کننده 40 و 35 ساله مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند، بیان کرد: توزیع کنندگان مواد مخدر بلافاصله پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی و قضایی ارجاع داده شدند.

فرمانده انتظامی آستارا مضرات ناشی از مصرف مواد مخدر را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: با آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح به نوجوانان و جوانان جامعه می‌توان آنها را از خطرات گرایش به مواد مخدر آگاه کرد.