۱۲۹ هزار عدد دستکش، هزار و ۲۲۴ عدد ماسک خارجی، ۵۷ هزار عدد پنبه الکلی و ۷ هزار و ۵۱۲ عدد محلول ضدعفونی کننده در 4 انبار در شهرستان های فومن و رشت کشف و 4 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ندای گیلان،سردار عزیز الله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۹۴ هزار و ۷۳۶ عدد لوازم بهداشتی احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد ریال در شهرستان‎های رشت و فومن خبر داد.

وی افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار لوازم بهداشتی در شهرستان‌‎های رشت و فومن، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات نامحسوس و اطمینان از صحت موضوع دریافتند افرادی در شهرستان‌های رشت و فومن با احتکار لوازم بهداشتی، قصد دارند این وسایل را با چند برابر قیمت به مردم بفروشند.

سردار عزیز الله ملکی، با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با تلاش‌های شبانه روزی ۳ انبار احتکار لوازم بهداشتی را در رشت و یک انبار را در شهرستان فومن شناسایی کردند، افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند.

وی گفت: در بازرسی از این مکان‌ها، ۱۲۹ هزار عدد دستکش، هزار و ۲۲۴ عدد ماسک خارجی، ۵۷ هزار عدد پنبه الکلی و ۷ هزار و ۵۱۲ عدد محلول ضدعفونی کننده کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان، با اعلام اینکه در این راستا ۴ متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی اقلام کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار عزیز الله ملکی، در پایان با اشاره به برخورد بدون اغماض پلیس با احتکار کنندگان از شهروندان خواست، با هوشیاری، هرگونه اقدام افراد فرصت طلب مبنی بر احتکار را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.