مدیر امور آب و فاضلاب آستارا از کشف ۲۵۴ فقره انشعاب آب غیرمجاز در نقاط مختلف این شهرستان در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از آستارا،محمد مهدی شیرزاد ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۵۴ فقره انشعاب غیرمجاز در نقاط مختلف آستارا در یک سال گذشته کشف شده که این میزان انشعاب غیر مجاز خطرناک است و می‌تواند شهرستان آستارا را از نظر زیرساخت‌های آبرسانی بیمار و فاسد کند.

مدیر امور آب و فاضلاب آستارا افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته شدت تخریبی که بر زیرساخت‌های آبرسانی وارد شده بررسی و طی مصوبه‌ای چند روستای دارای ظرفیت سرقت آب در شهرستان آستارا شناسایی و اقدام‌هایی در راستای مقابله با آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای ما در حال فعالیت هستند و اکنون نیز اصلاح شبکه پیر و فرسوده روستای باغچه‌سرا آغاز شده است و در دهه مبارک فجر نیز کلنگ‌زنی اصلاح هفت کیلومتر از شبکه آن انجام می‌شود.

شیرزاد با اشاره به اصلاح شبکه آبرسانی روستای باغچه سرا گفت: این اتفاق می‌تواند از تلفات آب پنهانی جلوگیری کند و همان درصد هدر رفت یا آب بدون درآمد، در حوزه چرخش آب به دست مشترکان در روستای باغچه‌سرا، شهر آستارا و سایر روستاهای تحت تأثیر تنش آبی برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به مقتضیات زمان و به دلایلی همچون شرایط اقتصادی روز در حوزه آب در آستارا با چالش‌هایی روبرو هستیم ولی بحث آبرسانی در آستارا با جاهای دیگر تفاوت دارد و علمی که برای آبرسانی در اینجا به کار گرفته می‌شود، باید نسبت به شهرستان‌های دیگر متفاوت باشد.

مدیر امور آب و فاضلاب آستارا با بیان اینکه افزون بر ۴۹ هزار مشترک آب و فاضلاب در شهرستان آستارا وجود دارد، افزود: از لحاظ منابع آبی در آستارا با فقر منابع روبرو هستیم و باید خیلی دقت کنیم، فقر منابع نه به این معنا که آب یا باران نداریم، اما استفاده از آنها دشوار است و بار مالی زیادی دارد.