فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف یک و نیم تن گوشت فاسد ماهی پرورشی و دستگیری یک متهم حمل آن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ رسول عزیزی  اظهار داشت: ماموران انتظامی در بازرسی یک خودرو وانت در ایستگاه بازرسی سه راه قلعه محور آستارا به اردبیل، این محموله را کشف و به شبکه دامپزشکی تحویل دادند و راننده 57 ساله آن به مراجع قضایی معرفی شد.
وی با تاکید بر این که با توجه به قابلیت فساد فرآورده های خام دامی و شیلاتی، باید با یخچال و زنجیره سرمایی حمل می شد خاطرنشان کرد: این محموله در صورت سالم بودن، حدود 150 میلیون ریال ارزش داشت .
وی از شهروندان خواست برای تامین سلامت آحاد جامعه، اطلاعات مبنی بر حمل مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی را به پلیس ارائه کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از کشف 256 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و معرفی یک متهم آن به مراجع قضایی در این شهرستان خبر داد.
بهرام پورضرب گفت: این مقدار گوشت که در صورت سالم بودن، 100میلیون ریال ارزش داشت و از قصابان و فروشندگان دوره گرد کشف و در این راستا یک نفر به مراجع قضایی معرفی شد.
وی افزود: شبکه دامپزشکی آستارا برای تامین امنیت غذایی در این شهرستان، علاوه بر گشت های مستقل گشت های مشترک را با ادارات شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف دایر کرده است.
وی عرضه مرغ و اردک محلی زنده، پرکنده و بدون رعایت موازین بهداشتی را ممنوع اعلام و خاطرنشان کرد: عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی، بیماری های مسری از قبیل آنفلوانزا و عفونت های دستگاه گوارشی را شایع می کند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و در این شهرستان 49 واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی فعال است.