مدیر عامل توزیع برق گیلان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ، ۵ هزار و ۴۰۰ به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان در گیلان کشف و ضبط شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: اعضای کمیته جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز با همکاری دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی ، از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ، ۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز کشف و ضبط شد.

محمداسماعیل هنرمند با بیان اینکه این تعداد دستگاه در مراکز خانگی و در شهرستان‌های رشت، تالش و کیاشهر کشف شدند، افزود: افرادی که مراکز غیرمجاز رمز ارز را از طریق سامانه ۱۲۱ معرفی کنند با حفظ هویت آن‌ها، حداکثر تا ۲۰ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به خسارت ۴۳ میلیارد تومانی این دستگاه‌ها به صنعت برق گیلان در این مدت، افزود: همچنین ۲۴ دستگاه ماینر در ۵ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز در شناسایی و کشف شد.

مدیر عامل توزیع برق گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های استخراج بدون مجوز ارز دیجیتال یکی از مهمترین عوامل افزایش غیرمجاز مصرف برق هستند، اضافه کرد: تلاش برای شناسایی و کشف دستگاه‌های ماینر غیرقانونی در گیلان به طور جدی ادامه دارد، زیرا این امر حقوق مشترکان دیگر را ضایع کرده و موجب افزایش میزان قطعی برق در استان می‌شوند.