سردار محمدرضا میرحیدری از کشف یک‌میلیون و 27 هزار و 648 عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز در رشت خبر داد

به گزارش ندای گیلان ، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی انتظامی گیلان از تشدید اقدام‌های کنترلی پلیس در ایام پایان سال اشاره کرد.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌‌ها و مراکز خرید مشکوک به فروش مواد محترقه به صورت ویژه تحت بازدید و کنترل محسوس و نامحسوس قرار گرفتند، اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی در راستای تشدید اقدام‌های کنترلی این بازدیدها را انجام دادند.

فرمانده انتظامی گیلان کشف یک‌میلیون و 27 هزار و 648 عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز را حاصل اقدام‌های کنترلی و بازرسی‌های انجام شده عنوان کرد و گفت: هفت نفر در این راستا دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضایی شدند، تصریح کرد: اقدام‌های پلیسی به صورت نامحسوس در زمینه شناسایی عاملان اصلی فروش و توزیع مواد محترقه در سطح استان ادامه دارد.

میرحیدری با اشاره به اینکه پلیس تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت و آسایش آحاد جامعه به‌کار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طبق ماده 618 قانون مجازات اسلامی، هر کس با هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا با تعرض با افراد، مخل نظم و آرامش عمومی شود و یا مردم را از فعالیت باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

وی بر ضرورت برخورد بدون اغماض پلیس با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال و رانندگانی که با عدم رعایت قانون موجب ایجاد مزاحمت برای مردم می‌شوند تأکید کرد.

فرمانده انتظامی گیلان با اعلام شماره‌های 110 و 2183500 ستاد خبری پلیس امنیت عمومی این استان، متذکر شد: کسانی که تخلف می‌کنند طبق قانون و قطعاً با هماهنگی دستگاه قضا با آنها برخورد می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروز پلیس در خدمت آنها خواهد بود.

وی از مردم خواست تا با تماس‌های خود پلیس را در شناسایی عاملان اصلی فروش و توزیع کنندگان مواد محترقه در گیلان یاری کنند./فارس