مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به وقوع سانحه برای کشتی لایروب در بندر آستارا، گفت: در دقایق اولیه چندین شناور و یدک کش به محل اعزام شدند.

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی،حمیدرضا آبایی در این باره اظهار کرد: این کشتی لایروب متعلق به شرکت مهندسی حشمت رود است که وظیفه لایروبی کانال دسترسی و حوضچه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در دریای خزر را برعهده دارد.

وی با اشاره به عدم همکاری و مساعدت شرکت کاوه در استفاده از یدک کش موجود در بندر آستارا و عدم ارائه هرگونه خدماتی به لایروب حادثه دیده شرکت حشمت رود به دلیل اختلافات قبلی، گفت: علاوه بر هماهنگی و درخواست کمک از شناورهای نیروی دریایی و مرزبانی و تجهیزات هلال احمر برای جلوگیری از غرق شدن این لایروب که در منطقه حضور دارند ناگزیر یک فروند یدک کش به همراه تجهیزات ضروری از بندرانزلی به آستارا اعزام نمودیم.

آبایی با بیان اینکه شرکت خصوصی کاوه که مسئولیت بهره برداری از بندر آستارا را دارد با وجود قوانین و دستورالعمل‌های بین المللی دریایی و دریانوردی تا کنون هیچ گونه همکاری و اقدامی نکرده است، افزود: بزودی بعد از اقدامات کارشناسی علت این حادثه اعلام می‌شود.

گفتنی است، این لایروب در حال اجرای عملیات لایروبی در کانال ورودی بمنظور تعمیق نهایی دهانه اسکله مجتمع بندری آستارا بود که غروب چهارشنبه دچار سانحه شد.