معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت:هنگام دروی محصول برنج به شیوه سنتی (دستی) به طور طبیعی امکان استفاده از ماسک خیلی محدود است بنابراین اگر افراد در این شرایط فاصله ۲ متری را رعایت کنند، می‌توانند به راحتی کار دروی برنج  را انجام دهند.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان  بر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی شالیکاران در ایام برداشت برنج برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: هنگام دروی محصول برنج به شیوه سنتی (دستی) به طور طبیعی امکان استفاده از ماسک خیلی محدود است بنابراین اگر افراد در این شرایط فاصله ۲ متری را رعایت کنند، می‌توانند به راحتی کار دروی برنج  را انجام دهند.

او افزود: ضرورت دارد افراد در طول مسیر تا مزرعه اگر از وسیله نقلیه جمعی استفاده می‌کنند حتما از ماسک استفاده کنند و  هنگام صرف نهار و چای به هم نزدیک نشوند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان  با بیان اینکه دست‌ها باید به صورت مرتب با آب و صابون شسته شود، تصریح کرد: افراد هنگامی که احساس بیماری دارند، وارد فعالیت کشاورزی نشوند و در صورت برخورداری از علائمی از جمله ضعف و خستگی حتما به اولین خانه بهداشت و مراکز درمانی مراجعه کنند.

گیلان  ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است و شالیکاران گیلانی سالانه با تولید حدود ۴۰درصد برنج  ، دومین تولید کننده برنج در کشور هستند.