رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به بارندگی‌های اخیر و کاهش دمای هوا خاطر نشان کرد: کشاورزان گیلانی از خزانه گیری در روزهای سرد و بارانی خودداری نمایند.

به گزارش ندای گیلان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون افزون بر ٧٠ درصد شالیزارهای استان معادل ١۶٧ هزار هکتار شخم اولیه شدند.

علی درجانی افزود:خزانه گیری برنج در استان بر اساس تقویم زراعی نیز شروع شده است.

وی  با تاکید بر اینکه کشاورزان برای آغاز عملیات خزانه گیری و نشاکاری برنج حتما به تقویم زراعی که در اختیار مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها قرار گرفته توجه داشته باشند، توصیه نمود» برای اتمام شخم اول شالیزارهای خود از بارندگی ها و آبهای سطحی نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و کاهش دمای هوا خاطر نشان کرد: کشاورزان گیلانی از خزانه گیری در روزهای سرد و بارانی خودداری نمایند.

وی در ادامه همچنین از کشاورزان درخواست کرد : در پاکسازی انهار و کانال های آبیاری و محافظت از تاسیسات آبی در شرایط جوی پیشرو و همچنین اهتمام و توجه به آب گیری کامل آب بندان های موجود در روستاها با بهره گیری از نزولات جوی با شوراهای روستا و دهیاران و عوامل مرتبط همکاری کنند.

وی خاطر نشان داشت: در این میان با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا توجه بیشتر به کشت مکانیزه موجب کاهش هزینه تولید،  عدم استفاده از کارگرهای نشاکار،  افزایش ایمنی،  سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریعتر از مزرعه می شود.