معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت : کشاورزان آستارایی به منظور استفاده بهینه از منابع آب شرب در فصل تابستان از مصرف آن در بخش کشاورزی خودداری کنند.

ندای گیلان:معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت : کشاورزان آستارایی به منظور استفاده بهینه از منابع آب شرب در فصل تابستان از مصرف آن در بخش کشاورزی خودداری کنند.

وحید پور حضرت در نشست کمیته تخصیص آب و شورای حفاظت از منابع آب شهرستان آستارا افزود : همواره با نزدیک شدن به فصل گرما با افت فشار آب مواجه می شویم که این افت فشار به خصوص در برخی از روستاها بیشتر ملموس است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب از جمله مسائل مهم در تابستان است ، اضافه کرد : بسیاری از باغداران و کشاورزان بدون توجه به منابع محدود ، آب شرب را برای مصارف کشاورزی استفاده می کنند که این امر در آینده نه چندان دور شهرستان را می تواند با محدودیت بیش از پیش منابع آبی مواجه کند.

وی همکاری شهروندان را در خصوص مصرف درست آب خواستار شد و بیان کرد : شایسته است همه اعضای کمیته تخصیص آب نهایت همکاری و هماهنگی را با هدف مرتفع نمودن کاستی ها و تسهیل در روند امور مربوط به کشاورزی اعمال کنند.

پورحضرت افزود : همه مسوولان و دست اندرکاران از هم اکنون با اعمال مدیریت و اتخاذ تدابیر لازم اقدامات و برنامه ریزی های مقتضی را جهت استفاده بهینه از منابع آبی محدود موجود در سطح شهرستان و تامین منابع آبی مورد نیاز کشاورزی داشته باشند.

وی در ادامه ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح روستاها و شهر با اطلاع رسانی دقیق، برقراری نظم و اعمال مدیریت در توزیع آب کشاورزی در سطح روستاها با تعیین آبیار محلی ، ایجاد هماهنگی و ترغیب مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه آب با برگزاری جلسات توجیهی با حضور شوراها و دهیاران روستاها را خواستار شد.

شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.