نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به جایگاه مذهبی آستانه‌اشرفیه در گیلان گفت: کسی باید امام‌جمعه آستانه شود که حداقل بتواند کفایه را در حوزه تدریس کند.

ندای گیلان:نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به جایگاه مذهبی آستانه‌اشرفیه در گیلان گفت: کسی باید امام‌جمعه آستانه شود که حداقل بتواند کفایه را در حوزه تدریس کند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر دیروز در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله امینیان در مسجد جامع آستانه‌اشرفیه از این شهرستان به‌عنوان قم گیلان یاد کرد و افزود: آستانه‌اشرفیه یکی از بزرگ‌ترین اساطیر و بزرگان خود را ازدست‌داده است.

وی با اشاره به فرازهایی از حکمت ۱۴۷ نهج‌البلاغه و نصایح حضرت علی (ع) به کمیل بن زیاد تصریح کرد: عالم ربانی به کسی می‌گویند که کسی جز خدا را در زندگی‌اش در نظر نگیرد و جز وظیفه چیز دیگری را دنبال نکند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان بابیان اینکه بسیاری از شاگردان آیت‌الله امینیان در رده‌های مختلف مشغول انجام‌وظیفه هستند اظهار کرد: علی‌رغم فشارها و شکنجه منافقین آیت‌الله امینیان میدان را خالی نکرد.

آیت‌الله قربانی بابیان اینکه بچه‌های بنده و دفتر بنده را  ۷۲ مرتبه در پی ساخت مجتمع آدینه، حوزه امیرالمؤمنین و امکانات آن به شهربانی بردند اظهار کرد: یک‌نفری که در شهر مسئولیت پیدا می‌کند و می‌خواهد کار انقلابی کند خیلی‌ها با او مخالفت می‌کنند.

امام‌جمعه رشت با اذعان به اینکه اگر بنا بود که میدان را ترک کنم پیش از ما امام هم میدان را ترک می‌کرد افزود: عالمان ربانی برای ما الگو هستند.

وی بابیان اینکه عالمان ربانی باید میدان‌دار باشند اظهار کرد: اگر الآن یک جبهه جنگ و جهاد باشد و اگر وجود بنده موردنیاز باشد در خط مقدم حاضر می‌شوم.

نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان با انتقاد از عدم حضور فعال روحانیون در برخی مناطق کشور افزود: وهابی‌ها با یک‌تکه نان و چند گردو تا آفریقا برای تبلیغ اسلام وهابی رفته‌اند ولی مایی که معتقدیم اسلاممان اسلام ناب محمدی است شاهد هستیم که علمای ربانی ما در قم و تهران هستند و ما برای پیش‌نماز در مساجد باید له‌له بزنیم.

امام‌جمعه رشت بابیان اینکه آیت‌الله امینیان اگر این‌طور فکر می‌کرد باید در حوزه می‌ماند افزود: دیگران صاحب رساله شدند اما آیت‌الله امینیان از آن‌ها بالاتر بود و در آستانه‌اشرفیه حضور پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش این روحانی وارسته در گسترش فعالیت حوزه‌های علمیه گیلان به‌ویژه حوزه‌های علمیه آستانه‌اشرفیه و پرورش روحانیان عالم ستودنی است.

آیت‌الله قربانی با تأکید به اینکه باید برای تبلیغ اسلام در روستاها حضور پیدا کرد گفت: هرچقدر که رساله بنویسی اگر عمل‌کننده‌ای نداشته باشد فایده‌ای ندارد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اهمیت انتخاب امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه بیان کرد: کسی باید در آستانه‌اشرفیه حضور پیدا کند که حداقل بتواند کفایه را در حوزه تدریس کند.

وی بابیان اینکه حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه بسیار بااهمیت است اذعان کرد: آقایانی که حاضر نیستند در آستانه‌اشرفیه و در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند، این‌ها عالم ربانی نیستند.

نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله امینیان بیان کرد: بسیاری از مردم روحانیت را از ته دل دوست دارند و البته مردم زیادی هستند که نان به نرخ روز می‌خورند.

آیت‌الله قربانی بابیان اینکه برخی افراد مانند پشه با وزش هر بادی به این‌ور و آن ور می‌روند افزود: ما نباید تحت تأثیر این افراد قرار بگیریم.

نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان بابیان اینکه برای معرفی علمای بزرگ گیلان همچون آیات ا… وحید، ضیایی و امینیان باید تلاش بیشتری کرد تصریح کرد: گروه‌هایی باید تلاش کنند تا زندگی‌نامه و آثار این افراد را برای مردم تدوین و چاپ کنند.

پیش از آیت‌الله قربانی حجت‌الاسلام ساجدی داماد آیت‌الله امینیان نیز با تقدیر از عملکرد صدا و سیمای مرکز گیلان از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و صدای و سیمای مرکز کشور نسبت به انعکاس درگذشت نماینده فقید مردم گیلان در خبرگان رهبری انقاد کرد./آستان خبر.