فرماندار ماسال با بیان اینکه رضایت مردم مبنای ارزیابی مدیران محسوب می شود، افزود: با تمام توان و اقتدار جهت رفع مشکلات پیش روی مردم و توسعه شهرستان گام برمی داریم و در این مسیر به تلاش و تعامل همه مردم نیاز مندیم.

ندای گیلان:محمد جواد عامر در دیدار با اعضای ستاد دکتر روحانی، فعالین سیاسی اجتماعی و حامیان دولت در بخش شاندرمن به بررسی مشکلات مطرح شده توسط آنها پرداخت.در این نشست که به دعوت عوامل ستاد دکتر روحانی در بخش شاندرمن انجام و حدود 3 ساعت به طول انجامید، اعضای حاضر در جلسه دغدغه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود را مطرح کرده و فرماندار ماسال به آنها پاسخ داد.
محمد جواد عامردر این نشست با تاکید بر نقش احزاب و گروه های سیاسی در پی گیری مطالبات جامعه، خاطرنشان کرد: انتقادات و پیشنهادات را با جان و دل می پذیرم و اعتقاد دارم درعین اختلاف نظر می توانیم با یکدیگر تعامل داشته باشیم تا دولت تدبیر و امید و استاندار محترم در اجرای برنامه هایشان موفق باشند.
وی افزود: توسعه شهرستان نیازمند تلاش، تعامل و همکاری همه ی مردم و مسئولین است، نشستهای ما با قشرهای مختلف به جهت بهره گیری از نظرات آنها و بکارگیری در امور مدیریتی و تصمیم گیری ها ست.
فرماندار ماسال در خصوص بحث برپایی نماز جمعه در بخش شاندرمن گفت: در این راستا قبلا هم اقداماتی صورت پذیرفته و جهت پی گیری آن مکاتباتی را با ستاد نماز جمعه انجام خواهیم داد .
مقام عالی دولت در شهرستان ماسال مسئول در پاسخ به سوال یکی دیگر از حضار مبنی بر عدم وجود نمایندگی ادارت در بخش شاندرم، ن یادآورد شد: متاسفانه شاید تا امروز خیلی از واقعیتها را در شهرستان گفته نشده، واقعیت این است که برخی از ادارات ماسال حتی اداره نیستند و در سطح نمایندگی هستند، بنده چندی پیش مکاتبه ای را برای ارتقای این نمایندگی ها به اداره انجام دادم، زمانی که آنها به اداره ارتقا پیدا نکنند قابلیت ایجاد نمایندگی در شاندرمن را نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: ساختمان اداری شاندرمن در سالهای گذشته در دست احداث بوده که البته با مشکلات اداری عدیده ای مواجه بود و بیش از 10 بار برای رفع مشکلات آن پیگیر شده ایم، اما متاسفانه هر بار گره ای را گشودیم گره جدیدی ایجاد شد؛ اما امیدواریم با رفع نهایی این مشکلات و بهره برداری از این ساختمان بتوانیم چند اداره ی خدماتی که مردم این بخش، بیشتر با آن سر و کار دارند را در بخش شاندرمن مستقر نماییم.
فرماندار ماسال در ادامه و در خصوص عدم همکاری برخی دستگاها افزود: متاسفانه دستگاهی آمده و جلوی اجرای این پروژه ها را گرفته، از جمله جاده حاجی بجار که دیواره آن ریخته شد، در فرایند احداث دیواره ی حفاظتی قرار دارد، که آن را پیگیری کردیم و این مقوله هم اکنون از طریق استاندارمحترم در حال پیگیری برای رفع شدن هست.
عامر با اشاره به مشکلات آب کشاورزی در بخش شاندرمن، تصریح کرد: متاسفانه شاندرمن در این زمینه مشکلاتی را داراست، در چند نقطه اصلا امکان حفر چاه نیست، مثل پشد، مثل نیلاش و مناطقی از این دست که اخیرا در این رابطه طرحی را خدمت استاندار محترم دادیم که ایشان نیز قبول کردند که بر اساس آن زمینی از منابع طبیعی دریافت کنیم، استخری در آنجا تعبیه نماییم که به صورت دومنظوره جهت ذخیره آب و کاربری گردشگری از آن استفاده شود.
وی همچنین با توجه به احداث سد شفارود در شهرستان رضوانشهر، افزود: قرار شد یک خط انتقال آب جهت حل مشکلات آب کشاورزی شاندرمن ، به زمینهای کشاورزی شاندرمن اختصاص یابد، به همین منظور در سفر معاون محترم وزیر برای بازدید این پروژه خدمت ایشان رسیدیم و در آنجا به ما قول دادند که قطر این لوله را تغییر و افزایش بدهند تا اراضی شاندرمن که همه ساله دچار مشکل کم آبی هستند از این طریق رفع مشکل بشوند. نامه ای دو امضا از طرف بنده و نماینده محترم برای ایشان ارسال شد که ماه گذشته مدیر عامل آب منطقه ای در این رابطه عنوان داشت: این نامه برای ما تحت عنوان بازنگری ارجاع شده و با تایید آن از سوی ناظران، هر زمان که این سد به بهره برادری رسید آب آن برای مصارف کشاورزی شاندرمن مصرف شود.

فرماندار ماسال لایروبی استخرها را یکی دیگر از راهکارهای پیش روی شهرستان جهت رفع مشکل آب کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: طی مکاتبه ای که با استاندار محترم در خصوص مشکلات زمانی تخصیص اعتبار لایروبی ها انجام پذیرفت به دنبال آن هستیم با پیمانکاران از ماه های ابتدایی پائیز عملیات لایروبی را آغاز کنند. که خوشبختانه در این زمینه نیز پی گیری استاندار محترم، دستورات لازم از سوی وزیر محترم داده شد و پیمانکاران نیز معرفی شدند و همین هفته دو تن از آنها وارد شهرستان شدند و در اولین مورد در اولم بود و یک استخر دیگر که قرار است طرح مطالعاتی آن تا پایان مهرماه صورت پذیرد ، و انشاء الله تا ماه های آبان و آذر عملیات لایروبی انجام شود.
عامر با بیان اینکه در سال جاری 48 مورد چاه ژالونکایی در شهرستان احداث شد، اظهار داشت: همچنین در بحران آب کشاورزی امسال، سه مورد چاه عمیق را حفاری کردیم، از این سه مورد 2 مورد را تجهیز کردیم و به داد ما رسید وگرنه شاید ما هم مثل برخی شهرستانهای همجوار دیگر دچار از بین رفتن مزارع می شدیم که خوشبختانه با توجه به گزارشات واصله، سوخت آنچنانی در شهرستان نداشتیم.
فرماندار ماسال با اشاره به مبحث آسفالت مسیرهای اصلی بخش شاندرمن، عنوان داشت: در بحث آسفالت شاندرمن – پونل، مجوز اجرای آن گرفته شده و پیمانکار مربوطه نیز معین شده است. در مجموع روکش سه محور باید انجام می شد، یکی از آن ها شاندرمن به پونل، یکی امام زاده شفیع و دیگری مشهد میرزا به طول 6 کیلومتر؛ یک تکه از عملیات امام زاده شفیع انجام شد و پس از آن، از پیمانکار خواستیم ابتدا کار مشهد میرزا را به اتمام برساند که پیمانکار دو سال پیش مبلغ آن را دریافت کرده ، اما پروژه انجام نگرفته بود که با پی گیری ها به دلیل شرایط آب و هوایی که مانع اجرایی شدن آن طی ماه های آینده می شود، ابتدا این محور وپس از آن دو محور دیگرانجام شود.
وی با اشاره به مشکلات پل توسه سرا که اهالی این روستا با آن درگیر بودند، گفت: 130 میلیون برای ترمیم آن گذاشته بودند، اما با توجه به اینکه ترمیم پل به آن صورت پایداری لازم جهت مقابله با سیلاب را نداشت و جز اتلاف بیت المال کار دیگری صورت نمی گرفت، جلوی این کار را گرفتیم و در مرحله ی بعد یک میلیارد و چهارصد میلیون برای این پروژه اختصاص داده شد تا پل به صورت اصولی احداث شود، اما زمانی که پیمانکاران آمدند موانعی ایجاد شد که البته در این زمینه نیز پی گیری نموده و ان شاء ا… در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
فرماندار ماسال با اشاره به تلاش های انجام شده در جهت بهبود فضاهای ورزشی شهرستان، افزود:در این راستا جهت تکمیل پروژه استخر که می توانست در هفته دولت افتتاح شود و ترمیم چهار سالن رزشی، دو سالن در شاندرمن، از ظرفیت خودمان استفاده کردیم و از پیمانکار خواستیم اینها را به سرانجام برساند به تعهد پرداخت آن طی سالهای آینده، اما اعتبار که نگذاشتند، تخریب هم می کنند و پیمانکار را هم فراری دادند. جالب است، کسانی که باید خودشان متولی آن باشند، متولی نیستند، ما نیز که پیش می افتیم، سد راه می شوند.
عامر با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع از سوی ادارات، خاطرنشان کرد:مبنای شهرستان در تغییر مدیران، میزان رضایت مردمی از آن مدیر با توجه به مراجعات صورت پذیرفته به فرمانداری و عملکرد آن مدیر است و هیچگونه ملاحظات، حواشی و توصیه ای را در این تغییرات لحاظ نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه مطمئنا در سطح شهرستان مشکلاتی وجود دارد که به این مشکلات واقف هستیم، افزود: دغدغه ی ما این است که با پی گیری های به عمل آمده از مشکلات پیش روی مردم بکاهیم و در این راه با اقتدار و تکیه بر حمایت شما مردم فهیم و آگاه و همچنین عنایات استاندار محترم با تمام توان پیگیر توسعه ی و ارتقای شهرستان باشیم.
فرماندار ماسال در ادامه تاکید کرد: جا دارد که در همین جا به نمایندگی از مردم شریف شهرستان از جناب دکتر سالاری که با طرح بوم گردی و طرح 1000 روستا 1000 خانه ورزش، زمینه ی تحولی عظیم در اقتصاد مناطقی چون ماسال را فراهم آورد، تقدیر و تشکر نمایم.
عامر ادامه داد: امروز با اجرای طرح بوم گردی در شهرستان شاهد آثار مثبت آن برای عموم مردم هستیم، البته عده ای مغرض با طرح مطالبی بی اساس مبنی بر اینکه با اجرای طرح بوم گردی، زمین شما به نام میراث سند می خورد، به دنبال ایجاد خلل در این طرح هستند که از مردم می خواهیم به این شایعات توجهی نکنند زیرا این افراد مخالف گردشگری سالم و رونق اقتصاد این منطقه اند.
وی در پایان با تاکید بر نقش گردشگری در رونق اقتصاد شهرستان، از برگزاری همایش جذب سرمایه گذاران در این شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با جذب سرمایه گذارن در حوزه های مختلف گردشگری، زمینه ی تحول و ارتقای شهرستان ماسال فراهم آید.

در پایان این نشست به پیشنهاد فرماندار ماسال مقرر گردید که یک کارگروه به عنوان کارگروه توسعه ی شهر شاندرمن تشکیل و پی گیر مطالبات مردم شهر از فرماندار باشند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
فرماندار ماسال فردی توانمند، باتجربه و پرتلاش است
رئیس ستاد دکتر روحانی شاندرمن نیز پیش از سخنان فرماندار، ضمن خیر مقدم به فرماندار شهرستان، از تلاشهای شبانه روزی وی طی چند ماه گذشته قدردانی کرد.
سلیمان عزیزی افزود: از فرماندار محترم سپاسگزاریم، با همه ی مشغله هایی که داشتند در جمع این فرهیختگان شاندرمن حاضر شدند؛ گمان می کنیم فرماندار محترم پس از حدود 8 ماه به مشکلات این بخش اشراف کافی داشته باشند و گفته های ما تکراری باشد، اما با این حال وبا فرض تکرار، احساس می کنیم شاید شنیدن دوباره آنها بی فایده نباشد؛
وی ادامه داد: حل این مشکلات نیازمند نگاه ویژه است که امیدواریم فرماندار محترم این نگاه را به جمیع صحبتهای مطرح شده در اینجا داشته باشن و ان شاء الله شاهد ترقی شهرستان باشیم.
این چهره فرهنگی تصریح کرد: بنده فرمانداران زیادی را در شهرستان دیدم، حقیقتا ایشان باتجربه، توانمند بوده و شخصا شاهد فعالیتهای شبانه روزی ایشان بوده ام و گاها حتی دیدیم که تا ساعات پایانی شب در فرمانداری حاضر بوده و پیگیر امورات مردم هستند.
این چهره اصلاح طلب خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد دارم باید به ایشان خدا قوت بگوییم و حوصله به خرج دهیم؛ نقدها در سر جایشان مفید هستند و نقد بر قدرت موضوع خوبیست، ولی اعتقاد دارم در طول 7 یا 8 ماه نمی شود عملکرد مدیری را ارزیابی کنیم و به عقیده بنده این یک نوع پیش داوری است.
وی افزود: امیدوارم همه ی ما به جایگاهی برسیم که نقد را بر سر جایش انجام دهیم. به هر حال همه ی ما انسان هستیم، ممکن است در طول مسیر اشتباهاتی انجام دهیم، طبیعتا نقد ما را به مسیر اصلی باز می گرداند.
این فعال سیاسی همچنین در خصوص مشکلات بخش شاندرمن خطاب به فرماندار ماسال گفت: به هر حال برق، آب و … مصادیق رشد هستند و با توسعه تفاوت دارند؛ اینکه امروز مردم شاندرمن رو در روی شما می گویند برای ما کاری نشده، دلیل آن این است که مردم در سطحی بالاتر از مرحله رشد فکر می کنند و در حقیقت توسعه را طلب می کنند زیرا معتقدند برق، آب، احداث خانه بهداشت و … نتوانسته اند تاثیری در زندگی ما ایجاد نماید و به همین دلیل به دنبال توسعه هستیم.
سلیمان عزیزی صنعت، کشاورزی و خدمات را مصادیق رشد دانست و عنوان کرد اینکه این موارد در شهر یا روستایی ایجاد شود مطمئنا در فرایند توسعه نقش خواهد داشت.
عزیزی اضافه کرد:البته ما به دنبال صنعت نیستیم، بر اساس آمایش سرزمینی گیلان، صنعت در آن تعریف نشده، ممکن است واحدهای کوچک صنعتی وجود داشته باشد که نیازمند حمایت است اما ایجاد صنایع بزرگ غیر واقع بینانه است و شغل بیشتر ما کشاورزی است و دیگر موردی که می تواند به آن اضافه شود گردشگری است.
این چهره فرهنگی در ادامه با اشاره برخی نارسایی ها در زمینه حمایت از کشاورزان گفت: باید بگویم بیشتر کشاورزان ما از این کار ناامید هستند، دلیل آن واضح است، زیرا میانگین زمینهای تحت کشت آنها حدود 6000 متر بوده و اینها زمینهایی نیست که مردم انگیزه کشاورزی بر روی آن را داشته باشند.
سلیمان عزیزی همچنین از تمایل مردم به تغییر کاربری زمینهای کشاورزی خود خبر داد و گفت : متاسفانه بسیاری از آنها در تلاشند تا زمین خود را بفروشند.
رئیس ستاد روحانی شاندرمن خطاب به فرماندار گفت: در خواست بنده از جنابعالی این است که در دولت تدبیر و امید کاری کنید امید را در دل کشاورزان منطقه زنده شود، یکی از عوامل ناامیدی بحث آب است، بنده کودک که بودم پدران ما مشکل سوخت وآب را در زمینهای کشاورزی داشتند، امروز که 47 سال دارم هنوز هم این مشکل وجود دارد که گمان می کنم امسال به شخصه به اکثر زمینهای کشاورزی که مشکل داشتند سرکشی داشتید، به نظر بنده این پروسه باید در جایی به نتیجه بینجامد.