مدیرکل بیمه سلامت گیلان از کسب رتبه نخست بیمه سلامت این استان در ارزیابی عملکرد از طرف وزارت تعاون در سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،علی اکبری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ی گیلان به غفلت دولت گذشته در  اجرای طرح نظام سلامت اشاره کرد و بیان داشت: کلید دولت یازدهم قفل سلامت را گشود و امیدواریم در برنامه ششم توسعه موضوع بیمه سلامت پر رنگ‌تر شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با تصریح بر اینکه در گیلان 247 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی هستند، یادآور شد: برای بیماران مذکور به صورت رایگان دفترچه صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان، کسب رتبه نخست در ارزیابی عملکرد از طرف وزارت تعاون در سازمان بیمه سلامت ایران  را از جمله ی  عملکرد موفق بیمه سلامت این استان برشمرد.

وی گفت: سال گذشته 20 میلیارد تومان برای سلامت بیماران در استان هزینه شد در حالی که این رقم در سال 93 مبلغ 14 میلیارد تومان بود.

اکبری با بیان اینکه  بیمه سلامت همگانی از  کارهای  مهم  و تاثیر گذار دولت است افزود: دولت در پوشش بیمه سلامت همگانی تلاش بسیاری کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه یک میلیون و 19 هزار نفر بیمه شده سلامت در این استان هستند، تصریح کرد: خدمات‌رسانی بیمه سلامت به روستائیان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه بیش از 99 درصد از جمعیت کشور تاکنون زیر پوشش بیمه هستند، بیان داشت: اجرای طرح نظام سلامت بزرگ‌ترین دغدغه کشور بود و امروز میزان پرداختی ‌ها در حوزه سلامت توسط بیماران کاهش پیدا کرده است.

اکبری هم چنین  با بیان اینکه  2 هزار و 745 نفر بیمار خاص در گیلان وجود دارد تصریح کرد: سال گذشته برای این بیماران 26 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.