ناظر گمرکات گیلان از افزایش 95 درصدی درآمد گمرکات استان از ابتدای سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

به گزارش ندای گیلان محمد شهبازی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: گمرکات گیلان در 9 ماهه امسال توانست افزون بر 776 میلیارد تومان درآمد کسب کند که در مقایسه با سال گذشته 95 درصد افزایش درآمد دارد.
وی افزود: همچنین در بخش صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات گیلان 406 هزار و 689 تن کالا به ارزش افزون بر 233 میلیون دلار در همین مدت صادر شده است.
شهبازی محصولات نباتی ، معدنی ، محصولات صنایع غذایی ، نساجی و پلاستیکی را مهم ترین کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان عنوان و تصریح کرد: این کالا ها به کشورهای آذربایجان ، روسیه ، عراق و قزاقستان صادر شده است.
وی یادآور شد: گمرکات گیلان با کشورهای ترکمنستان ، افغانستان ، گرجستان ، اکراین ، هند ، سوریه ، امارات متحده عربی و ترکیه نیز مبادلات تجاری داشته است.
مدیرکل گمرک بندرانزلی به واردات افزون بر دو میلیون و 118 هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و 860 میلیون دلار از گمرکات گیلان اشاره و افزود: آهن آلات ، غلات ، چوب و تخته ، ماشین آلات صنعتی ، لوازم برقی و قطعات مرتبط و محصولات شیمایی عمده کالاهای وارداتی از کشورهای روسیه ، قزاقستان ، چین ، آذربایجان ، ژاپن ، کره جنوبی و آلمان است.
وی خاطر نشان کرد: حفظ و تداوم افزایش شاخص های مهم اقتصادی و دستیابی به اهداف مورد نظر در سال عمل به اقتصاد مقاومتی ، حاصل تلاش مجموعه گمرکات استان بوده که با همت مضاعف ، در عرصه مهم اقتصاد کشور با حساسیت هر چه بیشتر به وظایف خود عمل می کنند.