شرکت گاز استان گیلان موفق شد لوح زرین هجدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ندای گیلان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان ،هجدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز روز گذشته در محل سازمان حفاظت محیط زیست با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده یونیدو، نماینده GIZ آلمان و جمعی از صاحبان صنایع سبز برگزار شد.

 در این همایش 414 واحد برای رقابت ثبت نام نمودند که از این تعداد 246 واحد صنعتی و 168 واحد خدماتی بوده و در جریان همایش 4 لوح زرین، 61 لوح سیمین اعطا می شود و 14 واحد نیز قابل تقدیر شناخته شدند.

در این همایش شرکت گاز استان گیلان توانست بعنوان تنها واحد خدماتی در کل کشور، یکی از 4 لوح زرین این همایش را به خود اختصاص داد.

دکتر ابتکار هدف از برگزاری این همایش را  ایجاد نگرش زیست محیطی و فضای تبادل تجربیات ، ایجاد بستر مناسب رقابت در بازارهای بین المللی،رشد اقتصادی همگام با کاهش آلودگی ها، برقراری ارتباط سازنده بین سازمان حفاظت محیط زیست و واحدهای صنعتی عنوان نمود.

همچنین جمشید ظهیری مدیرعامل گاز گیلان در خصوص دریافت تندیس زرین خدمات سبز توسط شرکت گاز استان گیلان گفت: این شرکت به دلیل اقدامات ارزنده‌ای همچون فراگیر ساختن استفاده از انرژی پاک، مدیریت مصرف انرژی، توسعه و نگهداشت فضای سبز و استقرار سیستم مدیریت زیست ‌محیطی موفق به دریافت این تندیس ارزشمند شده است.

وی نقش گاز طبیعی را در زمینه جایگزینی سوخت، ایجاد استراتژی پایدار در ثبات و حفظ بخشهای مهم اکوتوریسم، حفظ و نگهداری جنگلها و بهره مندی حاشیه نیشنان و روستاها از سوخت پاک بی بدیل دانست.