رییس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت:خبرنگاران و به طور کلی اصحاب رسانه استان گیلان نیازمند توجه و حمایت جدی هستند و دستگاه‌های متولی باید از هر تلاش و حمایتی برای این قشر فروگذار نکردند.

به گزارش ندای گیلان،مهدی پارسادر گفت‌وگو با شبستان، با اشاره به اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در استان، اظهار کرد: رسانه‌های استان در مرحله اول رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه خوش درخشیده و به رغم مشکلاتی که خود درگیر آن بودند در تشویق مردم به حضور در این رزمایش نقش مهمی ایفا کردند.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان افزود: هر چند کرونا مشکلات زیادی برای اصحاب رسانه استان ایجاد کرد و بسیاری از اعضای هیئت تحریریه رسانه‌های مکتوب بیکار و رسانه‌های مجازی در رکود به سر بردند اما حس همدلی و میل به کمک آنان موجب شد تا در رزمایش مواسات، توان و همت بالای خود را نشان دادند.

وی با اشاره به اهمیت نقش و وجود خبرنگاران در بحث اطلاع رسانی به مردم، تصریح کرد: خبرنگاران و به طور کلی اصحاب رسانه استان گیلان نیازمند توجه و حمایت جدی هستند و دستگاه‌های متولی باید از هر تلاش و حمایتی برای این قشر فروگذار نکردند.

پارسا با ابراز خرسندی از راه اندازی کمیسیون رسانه و فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نمایندگان استان نیز انتظار می رود تا حامی این قشر زحمتکش در مجلس شورای اسلامی بوده و پیگیر معیشت، اقتصاد و بیمه خبرنگاران باشند.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان اضافه کرد: خبرنگاران در دوران کرونا دو کار مهم و ارزشمند انجام دادند، یکی اینکه در این شرایط سخت با انعکاس اخبار و اطلاع رسانی به موقع، مردم را آگاه و با خبر کردند و علاوه بر این خود نیز آستین همت بالا زده و با جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به یاری مردم شتافتند.

وی تاکید کرد: بسیج رسانه استان در سال جاری در نظر دارد تا با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، معرفتی، بصیرتی، مهارتی و ورزشی، موجب ارتقای دانش اصحاب رسانه و افزایش نشاط و شادابی آنان شده و با طرح مسائل و مشکلات صنفی این قشر فعال و زحمتکش در مجامع مختلف، پیگیر مرتفع شدن آنها باشد.

پارسا با اشاره به برگزاری سه فعالیت رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه استان گیلان از جمله راه اندازی پویش رسانه‌ای مواسات، جشنواره عکس کمک مومنانه و معرفی رسانه‌های فعال در مواسات و کمک مومنانه در ایام کرونا، اذعان کرد: همزمان با روز خبرنگار از برگزیدگان جشنواره عکس کمک مومنانه و رسانه های فعال در مواسات تجلیل می‌شود.