معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:آمار ابتلا به بیماری کرونا در حال افزایش مجدد است و در حال حاضر روزانه ۵۰ نفر در بیمارستان‌های گیلان به علت ابتلا به کرونا بستری می‌شوند.

به گزارش ندای گیلان،آبتین حیدرزاده ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران گفت: آمار ابتلا به بیماری کرونا در حال افزایش مجدد است و در حال حاضر روزانه ۵۰ نفر در بیمارستان‌های گیلان به علت ابتلا به کرونا بستری می‌شوند.

وی ، با بیان اینکه در صورت رعایت نکردن فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا خواهیم بود، از شهروندان و مسافران خواست: همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار دهند؛ از مواد ضدعفونی کننده و ماسک استفاده کنند و مرتب دست‌های خود را بشویند تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه افراد سالمند در خطر بیشتری قرار دارند ، گفت: ۵۰ درصد از کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند هیچ علامتی ندارند و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی افراد دیگر را مبتلا می‌کنند.

آبتین حیدرزاده، با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی از مردم خواست با مراقبت از خود و اجتناب از سفر‌های غیر ضروری به تلاش شبانه روزی این ایثارگران احترام بگذاریم.