فرماندار آستارا بابیان اینکه خبر انتقال بیماران کرونا به بیمارستان آستارا قویاً تکذیب می‌شود گفت: البته یکی از بخش‌های بیمارستان شهید بهشتی آستارا به درمان مبتلایان مشکوک به کرونا صرفا برای مردم شهرستان آستارا پیش‌بینی شده و طبق دستور استاندار گیلان اعزام بیماران مشکوک به سایر شهرستان‌ها ممنوع است.

به گزارش ندای گیلان،حسن رستم‌زاد صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و پدافند غیرعامل شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: تمام اقدامات لازم در مورد مقابله و پیشگیری با این ویروس در شهرستان آستارا انجام شده است و از مردم درخواست داریم بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه متاسفانه شایعاتی در فضای مجازی در حال انتشار است افزود: خبر انتقال بیماران کرونا به بیمارستان آستارا قویاً تکذیب می‌شود که البته یکی از بخش‌های بیمارستان شهید بهشتی آستارا به درمان مبتلایان مشکوک به کرونا صرفا برای مردم شهرستان آستارا پیش‌بینی شده و طبق دستور استاندار گیلان اعزام بیماران مشکوک به سایر شهرستان‌ها ممنوع است.

رستم‌زاد با اشاره به اینکه در مرزهای سه‌گانه شهرستان اکیپ بهداشتی مستقر شدند تصریح کرد: این اکیپ در مرزهای سه‌گانه مستقر هستند و اقداماتی نظیر سنجش تب برای افراد مشکوک به بیماری‌های تنفسی و آنفلوانزا انجام می‌گیرد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه عوامل بیمارستانی و پزشکان و پرستاران فعال در بخش مذکور با هیچ یک از بخش‌های دیگر در ارتباط نخواهند بود خاطرنشان کرد: کرونا نسبت به آنفلوآنزا سرعت سرایت بالایی دارد  ولی مرگ و میر آن بسیار پایین است.

رستم‌زاد با بیان اینکه واحدهای صنفی حق سوءاستفاده از شرایط موجود را ندارند بر لزوم برخورد قاطع و قانونی دستگاه‌های ذی‌ربط با متخلفان تاکید کرد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما کمک کنند تا واقعیات به مردم منتقل شود و همچنین راهکارهای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را به‌طور مداوم برای مردم تشریح کنند.

وی ضمن قدردانی از اقدام آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در تعطیلی مدارس و باشگاه‌ها گفت: از همین لحظه دستور تعطیلی همه قلیان‌سراهای شهرستان آستارا صادر می‌شود و اداره صمت و اتاق اصناف باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

رئیس شورای تامین آستارا اظهار داشت: اداره صمت و اتاق اصناف باید اقدامات تأثیرگذار و عاجل را برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده در این زمینه داشته باشند.

رستم‌زاد بر بهره‌مندی از توان خبرنگاران و اصحاب قلم، رسانه و گروه‌های مردم‌نهاد در آگاهی بخشی بر جامعه تأکید کرد و گفت: در صورت لزوم، تصمیمات جدید برای روزهای آینده اتخاذ و برای عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.