سایت فیفا در آستانه جام جهانی جوانان ۲۰۱۷ در گزارشی به بازیکنان بزرگی اشاره کرد که از جام جهانی جوانان چهره شدند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از سایت فیفا، جام جهانی جوانان از چندی دیگر آغاز می‌شود و تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها به میدان خواهد رفت.

جام جهانی جوانان همیشه عرصه ظهور بازیکنان بزرگ بوده است. بازیکنانی که بعدها به ستاره‌های تیم‌ ‌ملی فوتبال کشورشان تبدیل شدند. در طول ۴۰ سال برگزاری جام جهانی جوانان بازیکنان بزرگ زیادی به فوتبال دنیا معرفی شدند. بازیکنان بزرگی همچون دیگو مارادونا، سرخیو آگوئرو و لیونل مسی، از جمله این بازیکنان بودند. همچنین اسماعیل مطر اماراتی و سیدو کیتا مالیایی با درخشش در جام جهانی جوانان، به تیم‌ ‌ملی کشورشان راه یافتند و توانستند بیش از ۱۰۰ بازی ملی برای تیم‌ ‌ملی بزرگسالان کشورشان انجام بدهند.

خیلی از این بازیکنان موفقیت و قهرمانی در جام جهانی جوانان را بزرگترین دستاورد و موفقیت دوران فوتبال خود  دانستند. شاخص‌ترین بازیکنان حاضر در جام جهانی جوانان  که بعدها ستاره تیم‌های ملی شان شدند به شرح زیر است:

دیگو مارادونا، خاویر ساویولا، خوان پابلو سورین، لیونل مسی و سرخیو آگوئرو (آرژانتین)

 کارلوس دونگا، اسکار، به‌به‌تو، کلودیو تافارل، دیدا و جورجینیو (برزیل)

ایکر کاسیاس، ژاوی و کارلوس مارچنا (اسپانیا)

رادامل فالکائو (کلمبیا)

آندره آیو (غنا)

مایکل اوون (انگلیس)

کلاس ۲۰۱۵

در سال ۲۰۱۵ جام جهانی جوانان در کشور نیوزیلند برگزار شد و در آنجا نیز بازیکنان بزرگ و زیادی توانستند به میدان بروند. گابریل ژسوس (برزیلی) در همین رقابت‌ها توانست نامی برای خود دست و پا کند و بعد از آن سران منچسترسیتی این بازیکن را جذب کردند. او شانس بالایی حتی برای همراهی با برزیل در جام جهانی آینده دارد. ژسوس بازیکنی که به همراه برزیل قهرمان المپیک ریو نیز شد. همچنین ویکتور کووالنکو اوکراینی در شاختار دونتسک و سرجی میلنکووی صرب که در لاتزیو بازی می‌کند.

یولیان وایگل آلمانی که در دورتموند بازی می‌کند نیز از همین جام چهره شد. آنخل کورئا که در حال‌ حاضر در اتلتیکومادرید بازی می‌کند نیز در جام جهانی ۲۰۱۵ نامی برای خود دست و پا کرد.

جام جهانی جوانان ۲۰۱۷ قرار است در کره جنوبی برگزار شود.