نازک کار گفت:تلفات عابرين پياده و موتورسواران طی 7 سال اخير،به ترتیب با كاهش 30 و 46 درصدی مواجه بوده است

به گزارش ندای گیلان، محمدرضا نازک کار،مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گيلان در گفت وگویی،اظهار کرد:ارتقای ایمنی راهها و معابر زمینه کاهش سوانح رانندگی را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر از میان عابران پیاده هستند،افزود:تصادف با دانش آموزان بیشتر در مناطقی رخ می‌ دهد که سرعت نسبی وسایل نقلیه موتوری بیشتر و مشکل دیده شدن برای رانندگان و دانش آموزان وجود داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به روند اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، تصریح کرد:از آنجایی که دانش آموزان مدارس حاشيه راهها به لحاظ احتمال بروز حوادث ترافيكی در معرض خطر بيشتری بوده و ارتقای سطح آگاهی ترافیکی دانش آموزان از جمله ضرورت های استمرار اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان می باشد که با اجرای موفقیت آمیز این طرح در 665 مدرسه حاشیه راه در سطح استان و ارائه آموزش‌های لازم خوشبختانه تاکنون هیچ گونه تصادف منجر به فوت دانش ‌آموزان را نداشتیم.

نازک کار ادامه داد:پس از شناسایی مدارسی که در حاشیه راه‌ها قرار دارند و دانش آموزان ناگزیر به عبور از عرض جاده یا کنار جاده‌‌های پرتردد هستند، نسبت به ایمن سازی فیزیکی 329 مدرسه حاشیه راههای استان با انواع تابلو‌ها و تجهیزات هشداردهنده اقدام گردید.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گيلان خاطرنشان کرد: عابرين و موتورسواران سهم بسيار بالایی در تلفات رانندگی استان گيلان دارند؛به ‌طوری كه هر ‌ساله حدود كل تلفات رانندگی استان متعلق به اين دو گروه از كاربران می باشد.

وی اضافه کرد: 830 روستا در سطح استان تحت پوشش آموزش ترافیک بوده و بیش از 12 هزار کلاه ایمنی تا کنون به موتورسواران روستایی اهدا شده است.

نازک کار با تاکید بر تاثیر برگزاری آموزش های عمومی صورت گرفته در زمینه عابرین و موتورسواران در کاهش بروز حوادث در این گروه از کاربران جاده ها در سطح استان،عنوان کرد: طبق بررسی های کارشناسی صورت پذیرفته تلفات عابرين پياده و موتورسواران طی 7 سال اخير،به ترتیب با كاهش 30 و 46 درصدی مواجه بوده است و لذا نقش و تاثیر آموزش این قشر از کاربران جاده ها در دستیابی به این روند کاهشی غیر قابل انکار است.

وی ضمن اشاره به برخورداری 51 درصد راههای استان از آسفالت،متذکر شد: ارتقای مهندسی ایمنی راههای روستایی و توجه به برگزاری آموزش در روستاهای حاشیه راه با محوریت قرار دادن مساجد روستا می تواند در ارتقای ایمنی روستاهای استان بسیار تاثیرگذار باشد.

 

5 isna3195/