در 6 ماه گذشته ۷۲۶ فقره تولد با افزایش ۱/۱ درصد نسبت به سال گذشته، ۴۶۹ فقره فوت با کاهش دو درصدی نسبت به سال ۹۵، ۵۵۳ فقره ازدواج ثبت شد که ۲۸ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

به گزارش ندای گیلان،علی فتح اللهی  با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم آمار صحیحی از چهار واقعه حیاتی در دسترس باشد، اظهار کرد: درباره وجود برخی ناهنجاری ها و آسیب ها نیز نیازمند ریشه یابی دقیق و ارائه برنامه و همچنین فرهنگ سازی در سطح جامعه هستیم.

وی بر اهمیت وجود آمار درست و صحیح  در حوزه وقایع حیاتی اشاره کرد و افزود: چهار آیتم ازدواج، طلاق، تولد و مرگ هر کدام در سطح جامعه دارای پیامدهای خاصی هستند.

فرماندار صومعه سرا با تأکید بر ضرورت بکارگیری تصمیماتی درست بر اساس آماری دقیق، گفت: این آمار می تواند در مواقع رشد آمار طلاق و کاهش ازدواج تأثیرگذار بوده و مسئولان را در راستای اتخاذ تصمیمات و سیاست ها درست کمک و جامعه را با فرهنگی درست و بکارگیری شیوه صحیح زندگی به نقطه مطلوب برساند.

وی با اشاره به ثبت ۹۲ فقره ای طلاق در سال جاری در شهرستان صومعه سرا، خاطرنشان کرد: در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش ۳۰ درصدی آمار طلاق در شش ماه نخست سال جاری در این شهرستان هستیم.

به گفته این مسئول وقوع هر اتفاقی در بحث طلاق  ریشه در بحث های دینی و اعتقادی دارد و معیارهای مادی و بداخلاقی افراد که مغایر با شعائر دینی و اعتقادی اسلامی است ولذا با تقویت و ترویج این باورها می توانیم به کاهش هرچه بیشتر این آمار در شهرستان کمک کنیم.

فتح اللهی در ادامه به برخی دیگر از وقایع حیاتی ثبت شده در شش ماهه نخست سال جاری در شهرستان صومعه سرا اشاره و تصریح کرد: در همین راستا در این مدت ۷۲۶ فقره تولد با افزایش ۱/۱ درصد نسبت به سال گذشته، ۴۶۹ فقره فوت با کاهش دو درصدی نسبت به سال ۹۵، ۵۵۳ فقره ازدواج که  ۲۸ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان می دهد در سامانه ثبت احوال در حوزه شهرستان صومعه سرا ثبت شده است.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به کاهش جمعیت برخی کشورها که مجبور به اخذ سیاست مهاجرپذیری و افزایش نیروی کار وسرمایه انسانی شده است، خاطر نشان کرد: در کشور ایران باید با ترغیب خانواده ها و اتخاذ سیاست های درست به افزایش نسل  کمک شود تا با پیر شدن جمعیت، کشور دچار مشکل نشود.

وی از همه دستگاه های مرتبط با این حوزه درخواست کرد تا با ارائه آمارهای صحیح، درست و ریشه یابی علل وقوع برخی ناهنجاری ها و همچنین ارائه راهکار و برنامه های کارشناسی شده در راستای فرهنگ سازی جامعه گام بردارند