مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه وضعیت نامطلوب اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم موجب کاهش روزانه حدود یکصد تن تولید زباله در رشت شده است گفت: برخی از افراد با انواع خودرو در سطح شهر زباله جمع می کنند.
به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت ظهر امروز در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی موجب کاهش تولید زباله در رشت شده است اظهار کرد: روزانه حدود یکصد تن تولید زباله در رشت کاهش داشته که مهم ترین دلیل آن وضعیت نامطلوب اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم است.
علیرضا حاجی پور یکی دیگر از دلایل کاهش تولید زباله را وجود زباله گردها دانست و گفت: برخی از افراد با انواع خودرو در سطح شهر نسبت به جمع اوری زباله های خشک اقدام می کنند .
وی با بیان اینکه ساک مخصوص نان و ساک مخصوص کفش جهت استفاده در مساجد با هدف حذف پلاستیک توسط سازمان پسماند تهیه شده است افزود: گسترش این مهم نیازمند فرهنگ سازی و تعامل دو سویه است.
مدیر عامل کارخانه کودآلی شهرداری رشت نیز با اشاره به اینکه متاسفانه پیرامون فعالیت های این کارخانه مباحث غیر واقعی مطرح می شود اظهار کرد: کارخانه کود آلی نسبت به گذشته در شرایط بهتری به سر می برد و در حال حاضر در کل کشور جزو سه کارخانه کودآلی که موفق به دریافت استاندارد کود نرم شده اند هستیم.
آرش جهانگیری با بیان اینکه در حال حاضر ۶ نفر از کارکنان شهرداری رشت در این مجموعه از کارخانه مشغول فعالیت هستند افزود: به طور مجموع ۶۷ نفر در این کارخانه مشغول فعالیت هستند که از این تعداد هفت نفر در بخش اداری و مالی و مابقی در قالب مسئوول انبار، مدیر فاز، راننده، کارگر مشغول فعالیت هستند