مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر مخزن سد سفید رود 850 میلیون متر مکعب ذخیره دارد، از کاهش 90 درصدی ورودی آب به سد سفید رود خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،وحید خرّمی بیان کرد: در حال حاضر ۲۶ متر مکعب بر ثانیه آب وارد سد سفید رود می شود در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان  ۲۶۷ متر مکعب بر ثانیه بوده است.

وی علت این کاهش  ورودی را کاهش نزولات جوی و نبود پوشش برفی در بالا دست عنوان و اظهار کرد: حجم ذخیره آب در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۹۲ میلیون متر مکعب بوده که کاهش ۲۲ درصدی را هم اکنون نشان می دهد .

خرّمی با اشاره به اجرای نوبت بندی آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفید رود، اعلام داشت : بر اساس برنامه ، آب کانال چپ سد سنگر (اراضی مناطق مرکزی گیلان) از صبح روز ۲۹ اردیبهشت ماه به مدت ۴ روز قطع و سپس به مدت ۸ روز آبگذاری خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اعلام تحقق کامل برنامه لایروبی انهار و زهکش های  نیازمند به لایروبی در استان گیلان اظهار داشت : تا کنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر از انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در استان لایروبی شده است .

وی تأکید کرد : کشاورزان عزیز ضمن رعایت تقویم زراعی  ، نشاء برنج را هرچه سریعتر انجام دهند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در پایان اعلام داشت: با توجه به گرم شدن هوا و همچنین افزایش جریان رودخانه سفیدرود و کانال های آبیاری به منظور تامین آب کشاورزی ، جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی ، شهروندان از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری و تأسیسات آبی جدا خودداری کنند.