رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان از خانواده‌ها خواست که بر نحوه رانندگی جوانان خود نظارت داشته باشند و افزود: از 25 اسفند و همزمان با آغاز طرح نوروزی 85 درصد کاهش فوتی در تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم و 2 مورد فوتی در گیلان مربوط به یک موتورسوار و یک راننده 56 ساله است.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ امیر طالبی ضمن قدردانی از همراهی مردم در زمینه رعایت محدودیت‌های اعمال شده به‌جهت شیوع ویروس کرونا در گیلان اظهار داشت: در حال حاضر تنها از ۱۰ درصد ظرفیت معابر استفاده می‌شود و با توجه به آنکه امروز آخرین روز تعطیلات است لذا از مردم درخواست می‌کنیم که از فردا نیز محدودیت‌های اعمال شده را تا زمان تعیین شده رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه محدودیت تردد خودروها تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد بیان کرد: تردد بین شهری در استان گیلان ممنوع است و خودروهای متخلف علاوه بر جریمه نقدی ۵۰۰ هزار تومانی توقیف نیز خواهند شد لذا از مردم می‌خواهیم که به قوانین احترام بگذارند و تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز اجرای طرح محدودیت تردد یعنی ۸ فروردین مردم به‌جهت عدم آشنایی با آن محدودیت‌های اعمال شده را خیلی رعایت نمی‌کردند گفت: در روزهای نخست اجرای طرح مذکور از اعمال جریمه خودداری می‌کردیم و حدود ۱۰۰ خودرو را تنها با تذکر برگرداندیم اما از ۱۰ فروردین اعمال قانون و جریمه را آغاز کردیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان آمار جریمه خودروهای متخلف را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: از زمان آغاز طرح محدودیت تردد خودروها در استان گیلان تاکنون حدود ۸۵۰ برگ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و بیش از ۱۰۰ مورد توقیف خودرو داشتیم.

طالبی با بیان اینکه ورود خودرو با پلاک غیر بومی به شهرهای گیلان ممنوع است عنوان کرد: این روزها مرتباً به مردم تأکید می‌کنیم که از سرعت غیرمجاز پرهیز کنند زیرا خلوت بودن معابر دلیل موجهی برای داشتن سرعت بالا نیست اما سرعت متوسط وسایل نقلیه در این روزها بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه در روزهایی که معابر و خیابان‌ها به‌جهت محدودیت‌های اعمال شده خلوت هستند آمار تصادفاتی نظیر واژگونی خودرو، خروج از مسیر و برخورد با درخت، اجسام و اشیا قابل توجه است افزود: سرعت مجاز رانندگی در خیابان‌های داخل شهری ۶۹ کیلومتر در ساعت است اما جوانان سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان از خانواده‌ها خواست که بر نحوه رانندگی جوانان خود نظارت داشته باشند و افزود: از ۲۵ اسفند و همزمان با آغاز طرح نوروزی ۸۵ درصد کاهش فوتی در تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم و ۲ مورد فوتی در گیلان مربوط به یک موتورسوار و یک راننده ۵۶ ساله است./تسنیم