مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: مشترکان گاز طبیعی در گیلان در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کردند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور، مشترکان گیلانی ۳ میلیارد و ۱۹۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

عیسی جمال نیکویی افزود: مشترکان خانگی بهار و تابستان امسال ، ۷۶۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ درصد افزایش دارد.

وی یکی از علل افزایش مصرف گاز در حوزه خانگی را جذب بیش از ۴۰ هزار مشترک جدید در سال گذشته عنوان و اضافه کرد: مدیریت مصرف گاز از سوی خانوار‌های گیلانی، موجب انتقال گاز به بخش‌های تجاری و صنعتی و رونق اقتصادی بیشتر استان خواهد شد.

همچنین از مصرف یک میلیارد و ۷۸۱ میلیون مترمکعب گاز در ۶ ماه نخست سال جاری در بخش نیروگاهی استان خبر داد.

عیسی جمال نیکویی افزود : همچنین در این مدت ، ۳۷۱ میلیون مترمکعب گاز به بخش صنعتی، ۹۰ میلیون مترمکعب گاز به بخش تجاری و ۱۸۰ میلیون مترمکعب گاز به ایستگاه‌های CNG استان تحویل داده شد که در این بخش‌ها ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال ملاحظه شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرد سال ، از همه مشترکان گاز درخواست کرد با مدیریت مصرف گاز، ضمن کاهش هزینه‌ها، شرایط را برای توزیع پایدار گاز برای تمام مناطق استان فراهم کنند.