سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان امروز قیمت جدید محصولات غذایی پرمصرف در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، رئیس سازمان صمت گیلان گفت: پس از بازدید میدانی از بازار و برای رفاه حال شهروندان در تامین اقلام مصرفی ، کارگروه ستاد تنظیم بازار این سازمان امروز با روسای اتحادیه‌ها جلسه تشکیل داد و قیمت‌ها دوباره بررسی شد.

تیمور پورحیدری با اشاره با اعلام قیمت اقلام مصرفی ماه رمضان از سوی وزارت صمت در چند روز گذشته ، افزود: براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار سازمان صمت گیلان نرخ اقلام نسبت به نرخ اعلامی وزارتخانه کاهش یافت.

وی افزود: با توجه به نرخ مصوب قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه ممتاز ۶۵ هزار تومان و درجه یک ۶۰ هزار تومان که پیش از این هر کیلو ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

رئیس سازمان صمت گیلان قیمت هر کیلو هلیم ممتاز را ۵۰ هزار تومان و درجه یک ۴۵ هزار تومان اعلام کرد، که پیش از این ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

به گفته پور حیدری قیمت هر کیلو آش درجه یک هم ۵۵ هزار تومان و درجه دو ۴۵ هزار تومان تعیین شده که پیش از این هر کیلو آش با قیمت ۶۰ تا ۶۸ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسید.

یحیی جدی ، رئیس اتحادیه صنف قنادان شهرستان رشت هم در خصوص درجه بندی محصولات غذایی تولیدی این صنف گفت: نرخ نامه‌ها با رنگ سفید برای مواد غذایی ممتاز و رنگ آبی برای محصولات درجه یک تعیین شده است که تمامی واحد‌های صنفی باید نرخ نامه‌های جدید را در واحدهایشان نصب کنند تا مصرف کنندگان از کیفیت محصول اطمینان داشته باشند.