رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:پس از پیگیریهای مستمر و مکاتبات عدیده با وزارت بهداشت و سازمان برنامه بودجه کشور، با پرداخت حقوق و مزایای همه نیروهای طرحی این دانشگاه همانند سایر نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی از محل بند "واو" خزانه موافقت شد.

یه گزارش ندای گیلان،وبینار بررسی وضعیت بهداشت و درمان استان با حضور رئیس دانشگاه، معاونین، روسای دانشکده ها، روسای مراکز آموزشی و درمانی رشت و بصورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و روسای بیمارستان‌های شهرستانها در سالن اجلاس ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این نشست ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه کنترل و مهار بیماری کرونا باید با جدیت انجام شود، گفت: برای کنترل این بیماری باید نظارت های بهداشتی و درمانی تشدید پیدا کند.

وی از خرید خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۳۰۰نفر و یک دستگاه آنژیوگرافی محیطی در ماه‌های اخیر خبر داد و افزود: در مورد خرید اقلام مورد نیاز مراکز از تجهیزات جزیی گرفته تا تجهیزات پزشکی، باید دقت لازم صورت گرفته و صرفه و صلاح دانشگاه لحاظ شده و در این خصوص باید کمیته ویژه ای برای خرید اقلام تشکیل شود.

وی همچنین کنترل تمامی بخش‌های مراکز درمانی بصورت تمام وقت از سوی مدیران شبکه‌ها و روسای بیمارستان‌ها را مورد تاکید قرار داد .

سالاری، با بیان اینکه پیش از این، میلیاردها تومان از اعتبارات در آمد اختصاصی این دانشگاه صرف پرداخت حقوق و مزایای نیروهای طرحی می شد، یادآور شد: پس از پیگیریهای مستمر و مکاتبات عدیده با وزارت بهداشت و سازمان برنامه بودجه کشور، با پرداخت حقوق و مزایای همه نیروهای طرحی این دانشگاه همانند سایر نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی از محل بند “واو” خزانه موافقت شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ازکاهش زمان پرداخت  معوقات مالی از ۲۴ماه  به سه ماه و معوقات پرسنلی از ۱۲ماه به سه ماه  خبر داد و افزود:  درصورتی که اسناد مالی به موقع به ستاد اسال شود، دانشگاه  آمادگی دارد  تا پرداختی های اعضای هیات علمی و پرسنلی  را بروز کند.

وی با اشاره به اینکه  تامین بودجه  برای  اتمام پروژه ها به عهده رییس دانشگاه  است، تاکید کرد:   مسوولان واحدها باید پیگیری  های لازم را برای اتمام  پروژه ها انجام دهند. هر چند ناظر عالی در ستاد وجود دارد، اما مسوولیت با مدیران شهرستانها است تا پروژه های نیمه تمام را تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری برسانند.

سالاری با اشاره به تجهیز بیمارستانها به دستگاههای CT اسکن، راه اندازی این دستگاهها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان داشت: مسئولان باید در این خصوص جدیت لازم را داشته باشند، حتی اگر سه شیفت هم کار کنند.

وی ارایه خدمات ۲۴ساعته در بیمارستان ها  به ویژه  بخش های CT اسکن را مورد تاکید قرار داد و افزود:  تمامی بخش های CT اسکن باید تمام وقت باز باشد و  کوتاهی در این امر، پذیرفتنی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  اذعان داشت: روسای تمامی بیمارستانها و مدیران شبکه های بهداشت و درمان بایستی بر عملکرد نیروی انسانی تحت سرپرستی نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تجهیزات موردنیاز  آزمایشگاهی در صورت اعلام از سوی واحدها حتما خریداری خواهد شد بیان داشت: در خصوص اقلام پرمصرف نیز می‌بایست از بیمارستان‌های تابعه استعلام و در راستای کاهش هزینه ها و صرفه و صلاح دانشگاه ، خریدها باید متمرکز باشد.  مدیران و روسای بیمارستانها در این مورد باید نظارت تمام وقت داشته باشند و مصرف اقلام و حضور نیروهای تحت سرپرستی خود را کنترل کنند تا رضایت مردم جلب شود.