مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان گیلان از کاهش زمان انتظار بررسی پرونده‌ها برای تشخیص صلاحیت پیمانکاران و مشاوران به کمتر از یک ماه در این مدیریت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، غلامرضا رحیمی از کاهش زمان انتظار بررسی پرونده‌ها برای تشخیص صلاحیت پیمانکاران و مشاوران به کمتر از یک ماه در این مدیریت خبر داد.

مدیر نظام فنی واجرایی سازمان  برنامه و بودجه استان گیلان با بیان این خبر افزود: مطابق با قوانین نظام فنی کشور، عوامل بخش خصوص جهت مطالعه واجرای پروژه‌های عمرانی می‌بایست از سازمان برنامه و بودجه استان گیلان، اخذ صلاحیت کنند که این وظیفه در استان‌ها به مدیریت نظام فنی و اجرایی این سازمان محول شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از زمان احیا سازمان، متوسط زمان انتظار پرونده‌های تشخیص صلاحیت عوامل اجرایی پروژه‌های عمرانی در استان بیش از 4 ماه بود ادامه داد: با برنامه ریزی انجام گرفته و تقسیم وظایف و ایجاد سیستم متناسب در این مدت یکساله، زمان انتظار را کاهش داده و در حال حاضر بررسی صلاحیت پرونده های ارسالی در فاصله زمانی 20 الی 30 روز صورت می‌پذیرد که در نوع خود با توجه به تعدد درخواست‌های روزانه، کاری هوشمندانه و قابل توجه است.

رحیمی اضافه کرد: در گذشته به علت طولانی شدن زمان انتظار بررسی درخواست‌ها، گاهاً پیش می‌‎آمد که یک شرکت با سابقه به علت اتمام مدت زمان مجوز صلاحیت خود، عملاً از چرخه انجام پروژه‌های عمرانی خارج و به مرحله ورشکستگی و بحران مدیریت داخلی مواجه و مجبور به حذف و تعدیل عوامل اجرایی می‌شد که این موضوع با سیاست ها و اقدامات دولت محترم همسو نبود.