آیا کاندیدایی توسط این باند دلال وارد پارلمان شهری شوند، برای مردم مظلوم دل می سوزانند و یا غلام حلقه بگوش مافیای قدرت و دلالان برخی از ائتلاف های پرتنطراق که قطعاً خود نیز شریک آنان می شوند خواهند بود؟!

به گزارش سرویس سیاسی ندای گیلان، با توجه به نزدیک شدن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا، فعالیت کاندیدهای تایید صلاحیت شده بصورت علنی و غیرعلنی شدت بیشتری را به خود گرفته است.

در این میان کلانشهر رشت با ثبت نام بیش از 340 نفر از افرادی مواجه شده است که برای حضور در این عرصه احساس تکلیف کرده اند.

شهر رشت با تمامی زیبایی هایی که دارد، شهروندانی را در دل خود جای داده است که از لحاظ فرهیختگی و فرهنگی زبانزد کل کشورهستند.

قطعا احترام به شخصیت و شعور بسیار بالای مردم رشت، یکی از ضروریات اجتناب ناپذیر تمامی کاندیدا و افرادیست که میخواهد طی لیست ها و ائتلاف هایی، منتخبان خود را در معرض انتخاب شهروندان فهیم رشتی قرار دهند.

در این کارزار رقابت کاندیدای شورای شهر رشت از گرایشات سیاسی و قومیت ها و حوزه های مختلف، برخی ماه ها پیش با تدارک کاملاً برنامه ریزی شده برای رونمایی از یک ائتلاف و قرار دادن کاندیدایی در لیست خود تلاش کرده و اکنون این موضوع را به نوعی رسمیت بخشیده و علنی کرده اند.

هزینه های بسیار زیادی از قبیل مکان و برگزاری جلسات و پذیرایی ها و بکارگیری چندین نفر بصورت شبانه روزی در ستاد مرکزی این ائتلاف و هزینه های تبلیغاتی و فضاهای رسانه ای و مجازی همگان را به تفکر وا میدارد که برای خدمت به مردم ، آنهم در یک شهر نسبتاً کوچک در مقایسه با کل کشور، چرا باید اینچنین هزینه هایی صورت گیرد و جالبترآنکه دیگرانی مثلاً دغدغه مند شهر و مردم، ماه ها وقت خود را گذاشته و هزینه های بسیارهنگفتنی را انجام دهند تا بتوانند دیگران را وارد شورای شهر کنند!!…

نخبگان و معتمدینی که قرار است با پایگاه رای اجتماعی خود به کاندیدای این ائتلاف کمک کرده و برای آنان رای جمع کنند و مهمتر مردمی که قرار است با اتکا به سیاست های این نخبگان و معتمدین به کاندیدای این ائتلاف ها رای دهند چه نقشی در معامله های پشت پرده آنان داشته و بجز استفاده ابزاری از مرم و توهین آشکاربه شعور و شخصیتشان چه دست آوردی برای آنان دارد.

ائتلافی که هم اکنون از کاندیدایی که قرار است در لیست آنان باشد مبالغ بسیار نجومی (شنیده شده هر کاندید 50 میلیون تومان) دریافت کنند که با یک حساب سرانگشتی برای 11 نفر 550 میلیون دریافت کرده و سپس نهایتاً 50 میلیون تومان هزینه کنند و از این آب گل آلود بدون دردسر 500 میلیون تومان کاسب شوندکه علاوه بر این،  باید سود چاپ پوستر و سایر اقلام تبلیغاتی کاندیدای ائتلاف که الزاماً باید توسط آنان منتشر شود را نیزدر نظر گرفت و آیا این دلالان ائتلاف، دلسوزان مردم مظلوم رشت هستند یا کاسبان اندیشه و شعور و شخصیت شهروندان؟!…

یک نکته مهم و قابل تامل نیز این است که آیا وقتی کاندیدایی توسط این باند دلال وارد پارلمان شهری شوند، برای مردم مظلوم دل می سوزانند و یا غلام حلقه بگوش مافیای قدرت و دلالان برخی از ائتلاف های پرتنطراق که خود نیز قطعاً شریک آنان می شوند خواهند بود؟!

در این میان قطعاً نخبگان و شهروندان فهیم و مردم انقلابی و با غیرت شهر رشت باید با هوشیاری و بصیرت کافی فریب این دلالان انتخاباتی شهر زخم دیده رشت را نخورده و شخصاً با مطالعه دقیق سوابق اجرایی و عملکردی کاندیدا نسبت به انتخاب افراد اصلح با گرایشات مختلف سیاسی اقدام نمایند.

نکته قابل ذکر دیگر این است که ارائه لیست از طرف دو جریان شناسنامه دار اصولگرایی و اصلاح طلبی قطعاً می تواند برای افرادی که می خواهند بر اساس گرایشات سیاسی خود به لیست و یا کاندیدایی رای دهند قابل دفاع و محترم باشد، چرا که این دو جریان سیاسی دارای سابقه و استراتژی بوده و برای حفظ حیات سیاسی  و اجتماعی خود در آینده، وارد معاملات اینچنینی نخواهد شد. اما ائتلاف هایی که بیشتر جنبه فردی دارد، به مانند موسسات مالی بدون پشتوانه است که می تواند سرمایه و پول مردم را اختلاس نموده و فراری شود که در این بین نیزقطعاً مردم متضرر خواهند شد.

این پایگاه خبری در روزهای آتی و به مرور، زوایای دیگری را از این تئوریسین های مردم خوار منتشر خواهند کرد تا شهروندان رشتی و همگان بدانند که اقدامات اینچنینی به دور از چشم رسانه ها، که بعنوان یکی از ارکان دموکراسی برای تحقق حقوق شهروندی هستند پنهان نخواهد ماند…