با انتقال کامل دارایی‌های پنج تعاونی زیر مجموعه کاسپین به آن، این موسسه از این پس رسما موظف به پاسخگویی به سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحله شد.

به گزارش ندای گیلان،موسسه کاسپین که در اواخر اسفند ماه سال گذشته مجوز فعالیت در بانک مرکزی را دریافت کرد، موظف به رسیدگی به وضعیت این تعاونی‌ها شده و شرایط خاصی برای آن تعریف شد. بر این اساس تعاونی‌های الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاوزران مازندران، حسنات امید جلین، پیوند، بدر طوس و فرشتگان تحت مجموعه کاسپین قرارگرفته و باید دارایی ها واموال آنان پس از بررسی به این موسسه منتقل و منحل می‌شدند. بعد از طی این روند امکان تعویض تابلوی تعاونی‌ها  و تغییر نام آنها به کاسپین وجود داشته و شامل برخی شرایط دیگر می شدند. اما در طول یک سال اخیر این موسسه دچار حواشی شده و از زمانی به بعد با انجام برخی اموری که به طور ناهماهنگ انجام شده بود شرایط آن تغییر کرده و منجر به تجمع سپرده‌گذاران تعاونی‌های زیرمجموعه برای دریافت وجوه شد.

در حالی در  حدود دو تا سه ماه اخیر بارها سپرده گذاران کاسپین تجمع و خواستار دریافت وجوه شدند که هیات مدیره این موسسه موظف به انتقال دارایی‌های تعاونی‌های زیرمجموعه خود شده تا بتواند بعد از انحلال آنها  و تعیین تکلیف دارایی‌های آنها و تامین نقدینگی پاسخگوی سپرده گذاران باشند. این درحالی است که طبق اعلام اخیر قائم مقام بانک مرکزی و همچنین تاکید مجدد معاون نظارتی این بانک، پنج تعاونی از ۸ هشت تعاونی موجود منحل شده و به طور کامل به موسسه کاسپین منتقل شده است.

بر این اساس به استناد تفاهم نامه‌های تنظیمی میان هیات‌های تسویه تعاونی‌های اعتبار منحل شده الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاروزان مازندران، حسنات و امید جلین با کاسپین معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرده است که در حال حاضر با توجه به انتقال دارایی‌های این پنج تعاونی به موسسه، از این پس کاسپین باید پاسخگوی تعاونی‌های منحله باشد.   در حال حاضر همچنان تعیین تکلیف و انتقال دارایی‌های تعاونی‌های فرشتگان پیوند و بدر طوس در جریان است.

این در حالی است که در چند ماه اخیر عمدتا وجوه یا سودی به سپرده‌گذاران کاسپین پرداخت نشده و عنوان شده که بعد از انتقال کامل تعاونی‌ها به کاسپین و مشخص شدن وضعیت دارایی و نقدینگی آنها، کاسپین نسبت به پرداخت وجوه و سود سپرده‌گذاران اقدام خواهد کرد.