مومنی زاده با بیان اینکه ما در قبال مردم مسئولیم گفت: این نظام و هرآنچه در آن است متعلق به مردم است و ما خدمتگذار مردم هستیم.

به گزارش ندای گیلان،میرشمس مومنی زاده فرماندار بندر انزلی که در نشست ماهانه شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و نهادهای شهرستان حضور یافته بود به اهمیت و نقش امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح امور اشاره کرد وگفت : در یک تقسیم بندی کلی امر به معروف و نهی از منکر را می توان به دو بخش تقسیم کرد . اول مسولیت فردی و دوم اجتماعی .

فرماندار انزلی ، ارائه خدمات عمومی به مردم را مهمترین  معروف برای کارکنان دانست و افزود : مردم ما از بحران ها و پیچ و خم های زیادی عبور کرده اند و هزینه های سنگین مادی و معنوی را برای ثبات نظام متحمل شده و اکنون این اقتداررا مدیون خون شهداء و دلسوختگی خانواده های آنان هستیم  . مردم با این همه سرمایه گذاری ، به ما بعنوان کارگزاران دولتی و حکومتی برای ارائه خدمت ، چشم امید دوخته اند و اولین معروف برای یک مدیر یا کارشناس  این است که  وظایف خود نسبت به مردم را بخوبی بشناسد و بخوبی به آن عمل کند..

مومنی زاده به تاثیر عملکرد متعهدانه و دلسوزانه بر ارتقاء رضایتمندی مردم  اشاره کرد و گفت : در کنار همکارانی که با اعتقاد و تعهد ، به وظایف خود  عمل می کنند ،  هستند معدود کسانی که احساس تعهد و مسئولیت لازم را ندارند  و این خود مصداق منکر است و باید اصلاح شود زیرا در نظام جمهوری اسلامی ، باید کارگزاران درقبال مردم مسئول و پاسخگو باشند .

وی افزود : این نظام و هرآنچه در آن است متعلق به مردم است و ما خدمتگذار مردم هستیم . ما در قبال مردم مسئولیم و با این نگاه که مردم ارباب ما هستند و یک ارباب به ما مراجعه کرده باید ضمن تکریم به امور آنها رسیدگی مشکل آنان را مرتفع و یا پاسخ اقناعی به آنها بدهیم .

فرماندار بندر انزلی افزود : امر به معروف و نهی از منکر فراتر از یک توصیه ارشاد و راهنمایی بلکه یک وظیفه و تکلیف است .

فرماندار بندر انزلی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و گفت : این مشکلات ممکن است آستانه تحمل مردم را پایین بیاورد اما خدمتگذاران مردم  باید با محبت و خوشرویی و حوصله ، محدودیت ها را برای ارباب رجوع توضیح دهند تا آنان نه با نفرت و خشم بلکه با کمال رضایتمندی از اداره خارج شوند .

وی به نقش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات اشاره کرد و گفت :  امر به معروف و نهی ازمنکرعمل بسیار ارزشمندی است  که جامعه را از بدی و زشتی دور و به خوبی ، نیکی و زیبایی نزدیک میکند.