رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری کارگروه اختصاصی فعالسازی بخش معدن در شهرستان ماسال خبر داد.

به گزارش نداي گيلان: علی منتظری روز یکشنبه در دیدار با فرماندار ماسال، با اعلام این خبر، از فعال سازی بخش معدن در این شهرستان استقبال کرد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات پیش روی شهرک صنعتی ماسال گفت: به طور مداوم با سرمایه گذاران مربوطه در تماس هستیم و تلاش می کنیم با رفع مشکلات بانکی و جذب تسهیلات اعتباری لازم، بخشی از مشکلات مربوطه را مرتفع کنیم.

* پیگیری جدی مشکلات شهرک صنعتی ماسال
فرماندار ماسال نیز خواستار پیگیری جدی مشکلات واحدهای شهرک صنعتی ماسال و فعال شدن بخش معدن این شهرستان شد.
محمود قاسم نژاد با تاکید بر لزوم پیگیری مشکلات شهرک صنعتی ماسال عنوان کرد: برخی از واحدهای در حال احداث شهرک صنعتی با مشکل کسری اعتبار روبرو هستند و در همین راستا ، به دنبال این هستیم با اعطای تسهیلات بانکی به این واحدها ، روند راه اندازی این واحدهای صنعتی را تسریع ببخشیم.
وی با بیان اینکه با راه اندازی این واحدهای صنعتی، قسمت عمده ای از مشکل بیکاری شهرستان رفع می شود، ادامه داد: به عنوان مثال با راه اندازی یک واحد صنعتی فعال در بخش پلی اتیلن در شهرک صنعتی ماسال، برای بیش از یکصد نفر از مردم منطقه به طور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
فرماندار ماسال با اشاره به ظرفیت های بالای معدنی این شهرستان اظهار داشت: طبق بررسی های ابتدایی به عمل آمده، ماسال از نظر دارا بودن معادن فلزات مختلف قابلیت های بالایی دارد که جا دارد با برگزاری نشست های تخصصی در این زمینه ، شرایط لازم برای ورود سرمایه گزاران در این بخش فراهم آید.
قاسم نژاد افزود: با توجه به نقشی که راه اندازی معدن می تواند در شکوفایی اقتصاد شهرستان، استان و کشور ایفا کند؛ فرمانداری ماسال از هرگونه همکاری در این راستا دریغ نمی کند و آمادگی دارد از طریق کمیته برنامه ریزی نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای شناسایی اولیه در بخش معدن شهرستان اقدام کند.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
113 معدن در گیلان وجود دارد و بر اساس اعلام معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ برداشت های معدنی از معادن استان در سال گذشته (1393) به بیش از 10 میلیون و 800 هزار تن رسید. همچنین میزان ذخیره مواد معدنی مکشوفه در سال 93 ، بیش از 22 میلیون تن بوده که حدود 980 میلیون ریال سرمایه گذاری در بخش فعالیت های اکتشافی در این سال صورت پذیرفت.