ندای گیلان :در آخرین روز هفته دولت در مراسمی کارکنان نمونه شهرستان لاهیجان تجلیل شدند

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،در آخرین روز هفته دولت  در مراسمی  کارکنان نمونه  شهرستان لاهیجان تجلیل شدند

سید محمد احمدی در این مراسم  بیان داشت :از  سال 89  سیاستهای کلی اداری  توسط  مقام معظم  رهبری  به دولت  ابلاغ شد، این سیاست  که در 26 بند  آمده  تکالیف کارمندان  در آن مشخص گردید که انتظار دارم کلیه کارکنان ادارات  و نهادها با مطالعه دقیق  این سیاست کلی گام موثری در جهت پیشبرد  اهداف نظام  جمهوری اسلامی  و مردم که ولی نعمت  ما هستند  برداشته شود.

وی گفت کلیه برنامه های اداری براساس  این سیاست کلی تدوین و اجرایی می گردد و علت اصلی مشکلات در روند اجرایی اداری برمی گردد به عدم آگاهی  کارکنان  به این سیاستهای  ابلاغی.

 احمدی  بعنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان لاهیجان با بیان اینکه معرفی افراد حاضر بعنوان کارمند نمونه نشان این نیست که بقیه کارکنان  نمونه نیستند و یا ضعیف هستند بلکه همه کارکنانیکه به نوعی  جهاد اداری می کنند  از نظر ما نمونه  هستند  لیکن  جمع حاضر بعنوان  نماینده سایرکارکنان محسوب می گردند و انتخاب این کارکنان  برای بالا بردن انگیزه بقیه کارکنان  در انجام وظایف محوله  است.

فرماندار شهرستان لاهیجان  در ادامه سخنانش  به فرازهایی از سیاست 26 گانه اداری  ابلاغ شده مقام معظم  رهبری اشاره  و بیان  نمود اولین  بند این سیاست کلی نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزشهای اسلامی  است و آن چیزی را که باور داریم  همان نهادینه خواهد شد.

ارزش گذاری  بر کرامت  انسانی و ارج نهادن به مقام ارباب رجوع ، بهاء دادن مدیران  به کارکنان بعنوان سرمایه انسانی  نه فقط استفاده ابزاری از آنان ، رسیدگی  تسریعی  و اولویت دار کردن امورات  ارباب رجوع .

اولویت دار کردن کار ارباب رجوع  به کار شخصی خود  توسط کارمند ، جلوه ندادن کار ارباب رجوع بعنوان یک امر زشت ، اهمیت دادن به قانون  و اجرای صد در صد موارد قانونی ، اجتناب از برخورد سلیقه ای  در کار ادارات ، عدم تفسیر قانون با سلیقه شخصی کارمند ، لحاظ کردن  شایسته سالاری و دانش گری  در سیاستهای  دولت تدبیر و امید ، استقبال  از تفکرات  جدید و نو در روند  امورات اداری و جاری از جمله سخنان  و توصیه های  مهندس احمدی  فرماندار شهرستان لاهیجان در مراسم تجلیل  از کارکنان نمونه  بوده است.

وی در خاتمه گریزی به سند چشم انداز  1404 زد و گفت  تمام تلاش حاکمیت و نظام و دولت اینست که به تولید علم و فن آوری  متکی بر نیروی انسانی دست پیدا کنیم ، از هر کاری برای  ترقی خود استفاده نکنیم بلکه پله های ترقی را بشناسیم و برای بالا رفتن  پله ها  دقت داشته باشید.