مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام اجرای رتبه بندی کارخانجات شالی کوبی استان در سالجاری با هدف افزایش کیفت برنج تولیدی گفت: برنج با کیفیت و درجه عالی در بسته بندی های خوب با برند رسمی گیلان در سطح کشور ارائه می شود.

به گزارش ندای گیلان،مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:بر اساس تصمیم کمیته فنی برنج در تابستان سال ۹۷ سازمان جهادکشاورزی گیلان ملزم به اجرای طرح رتبه بندی شالیکوبان شد.

دکترجوادزاده گفت پس از تهیه پروپوزال و تهیه چک لیست های موجود ابتداجلسات توجیهی و هماهنگی با کارشناسان مربوطه در پهنه های موجود مراکز خدمات انجام شد،سپس عملیات اجرایی این طرح از شهریورسال ۹۷ با آمارگیری و ثبت رکوردها با پرسشنامه ها در کارخانه های شالیکوبی شروع شد و ساختارهای فیزیکی، تولیدی و فرایندهای خشک کردن و تبدیل و بسته بندی موجود در آنها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به این که تاکنون برای ۴۲۱ واحد تجهیز و نوسازی شده برنامه رتبه بندی هدف گیری شده است گفت: پس از طی مراحل مربوطه براساس موارد موجود و حتی فاکتورهای رسمی سال زراعی که برای کشاورزان مربوطه صادرشده بود امتیازدهی شد و براساس امتیازات ۹۵ کارخانه تاکنون در رتبه های برتر قرار گرفتند که این عدد با توجه به سطوح معیارها و بروزرسانی اطلاعات در حال تغییر می باشد.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار امیدواری کرد که بتوان با تداوم برنامه های پایش و رتبه بندی کارخانجات در سالهای آینده ضمن نظارت های فنی بیشتر در کارخانجات شرایط و تمهیدات لازم برای استقرار خطوط تبدیل مدرن تر و مجهز در کارخانجات ایجاد شود تا ضمن کاهش ضایعات برنج در کارخانجات، محصولی با کیفیت و درجه عالی در بسته بندی های خوب با برند رسمی گیلان در سطح کشور  ارائه شود.