‌‌‌‌‌ندای گیلان:شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: علت اصلی طراحی و راهاندازی سامانه هوشمند کارت سوخت به واقع برای کنترل و مدیریت مصرف سوخت کشور در همه شرایط اقتصادی و سیاسی از جمله شرایط تحریمی و غیر تحریمی بوده است.وی با بیان اینکه سامانه کارت سوخت در همان روزهای اولیه […]

‌‌‌‌‌ندای گیلان:شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: علت اصلی طراحی و راهاندازی سامانه هوشمند کارت سوخت به واقع برای کنترل و مدیریت مصرف سوخت کشور در همه شرایط اقتصادی و سیاسی از جمله شرایط تحریمی و غیر تحریمی بوده است.وی با بیان اینکه سامانه کارت سوخت در همان روزهای اولیه اجرا با بازگشت سرمایه همراه شد، تصریح کرد: با توجه به دستاوردهای دیگر کارت سوخت در طی این سالها از جمله شکلگیری فرهنگ عمومی برای اصلاح مصرف سوخت، کاهش واردات بنزین و کاهش وابستگی کشور به آن سوی مرزها باید سامانه هوشمند کارت سوخت با ارتقا و بهبود زیر ساختهایی که دچار نقصان شده است، با قدرت به کار خود ادامه دهد.عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، حفظ کارت سوخت را در شرایط فعلی کشور برای جلوگیری از تخلفات احتمالی و همچنین برای مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت با توجه به اختلاف قیمت سوخت با کشورهای همسایه ضروری دانست.نماینده مردم کرمان در مجلس بیان کرد: دولت و مخالفان طرح کارت سوخت به هیچ عنوان استدلال قوی ندارند و این پافشاری و اصرار مخالفان قابل توجیه نیست.حسن پور در پایان با اشاره به اینکه سامانه هوشمند کارت سوخت پشتوانه سامانههای دیگر است،گفت: معتقدم که باید در کشور سامانهای هوشمند طراحی شود که کلیه فعل و انفعالات اقتصادی افراد را به صورت بر لحظه قابل رصد باشد که پیش درآمد این سامانه جامع اطلاعاتی همین سامانه کارت سوخت است.انتهای پیام/