یونس رنجکش گفت:کارآفرینی موتور محرکه توسعه است و فرهنگ آن باید در جامعه از زمان آموزش پذیر بودن کودکان نهادینه شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، یونس رنجکش در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی مدیریت گردشگری و نقش آن در توسعه کارآفرینی توسط دانشگاه جامع علمی و کاربردی افزود: هم‌گرایی دستگاه‌های اجرایی در پشتیبانی از این‌گونه اقدامات می‌تواند نقش مهمی در فراگیری و تاثیرگذاری برنامه‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری این اقدام مرکز  علمی و کاربردی برهان نیروی شمال را در برگزاری جشنواره مدیریت  گردشگری و نقش آن در توسعه کار آفرینی مورد تقدیر قرار داد و افزود: آنچه امروز بیش از همه در حوزه بهره‌وری از ظرفیت‌ها به آن نیاز داریم نگاه علمی و دانشگاهی است.

وی گفت: کاربردی کردن آموزه‌های علمی از مهمترین دغدغه‌هایی است که در نظام آموزشی وجود دارد و می‌بایست با پیوند دانش و نیازهای جامعه بتوانیم از توانمندی و ظرفیت‌ها در مسیر توسعه  و ارائه خدمات بهتر به مردم استفاده کنیم.

به گفته وی، نبود مهارت‌های کاربردی در بین تحصیل‌کرده‌ها و عدم ارتباط دانشگاه با محیط بازار کار از جمله چالش‌هایی است که در جامعه وجود دارد که باید این چالش را با فرهنگ‌سازی در حوزه کارآفرینی و تغییر دیدگاه‌ها عوض کرد.

رنجکش افزود: از فرصت اینگونه جشنواره‌ها باید در زمینه آشنایی جامعه جویای کار با کارآفرینی و ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کرد تا فرهنگ کارآفرینی و اتکاء به خلاقیت و نوآوری فراگیر شود.

وی گفت: کارآفرینی موتور محرکه توسعه است و فرهنگ آن باید در جامعه از زمان آموزش پذیر بودن کودکان نهادینه شود.

در این جلسه درباره چگونگی همکاری  دستگاه‌های اجرایی استان با این جشنواره ملی بحث و تبادل نظر شد و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

جشنواره ملی مدیریت گردشگری و نقش آن در توسعه کارآفرینی شهریور ماه امسال از سوی مرکز علمی و کاربردی برهان نیروی شمال دانشگاه جامعه گیلان در منطقه آزاد تجاری و اقتصادی انزلی برگزار می‌شود.