مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم اکنون کادر درمان و پرستاران گیلان حدود سه ماه معوقه مطالبات دارند،گفت: هزار و ۵۰۰ نفر از پرستاران گیلان از ابتدای شیوع این ویروس به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش ندای گیلان،طاهره زاهد صفت صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری پرستاری بعد از حدود ۱۳ سال از تصویب این قانون در مجلس، اظهار کرد: این قانون از سال ۸۶ تصویب شده و با توجه به انجام کارهای کارشناسی و برگزاری کمیته‌ها در سطوح بالا متأسفانه به علت نبود اعتبار این قانون اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه هویت حرفه‌ای رشته پرستار با توجه به اینکه ۷۰ درصد بار درمان بر دوش آنها است با تعرفه گذاری شکل گرفته و پرستاران به حق قانونی خود خواهند رسید، افزود: رسیدن به این مطالبه به حق پرستاری همچنان از سوی سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت دنبال می‌شود.

زاهد صفت در ادامه با اشاره به صحبت‌های روز گذشته رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز پرستار، ادامه داد: ایشان خواستار انجام قانون تعرفه گذاری نظام پرستاری شدند و قطعاً بیانات رهبری زمینه اجرای سریع را قانونی را که کارشناسی شده فراهم خواهد کرد.

وی همچنین به تأکید رهبری در زمینه جذب ۳۰ هزار پرستار اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز از سوی رهبری مورد تاکید بوده و در برنامه کاری دولت قرار گرفته است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به اقدامات پرستاران گیلانی در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود دو هزار پرستار گیلانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان در قسمت کرونا مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ نفر از پرستاران گیلان از ابتدای شیوع این ویروس به کرونا مبتلا شدند، اضافه کرد: گیلان دارای پنج پرستار شهید در راه مداوا بیماران کرونایی است.

زاهد صفت با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در استان گیلان به ویژه در ایام کرونا، افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار نیروی پرستاری در کشور جذب سهم استان گیلان از این تعداد ۱۸۰ پرستار بوده که با توجه به شرایط گیلان این تعداد کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم در زمینه جذب ۳۰ هزار نیروی پرستاری سهم ویژه ای برای استان گیلان در نظر بگیرند، ادامه داد: همچنین جذب نیروهای ۸۹ روزه در ایام کرونا نیز یکی از دغدغه‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه به دنبال تبدیل وضعیت این نیروها به شرکتی هستیم، گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۰۰ نیروی شرکتی در حوزه پرستاری استان گیلان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دیگر از دغدغه‌های ما مطالبات معوقه کادر درمان و پرستاری گیلان است، افزود: هم اکنون کادر درمان و پرستاران گیلان حدود سه ماه معوقه مطالبات دارند.

زاهد صفت با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که پرستاران گیلانی شاغل در اورژانس و بخش‌های کرونایی با آن مواجه هستند کارانه اندک است، گفت: در حال حاضر مبلغ اندکی به عنوان کارانه به آنها تعلق می‌گیرد.